دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1397 - 16:37
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران:

تهدیدهای ترامپ بلوف سیاسی است

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه تهدیدهای ترامپ بلوف سیاسی است گفت: اگر رئیس‌جمهور سخنانش علیه سیاست‌های ترامپ را زودتر مطرح می‌کرد، آمریکا الان جرات نمی‌کرد ایران را تهدید به قطع صادرات نفت کند.
کد خبر : 297730

سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره سخنان روز گذشته حسن روحانی خطاب به دونالد ترامپ مبنی بر اینکه با دم شیربازی نکن گفت: صحبت‌های روز گذشته رئیس‌جمهور بر اساس سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی گفته شده که البته باید قبل از اینها مطرح می‌شد تا آمریکایی‌ها این جرات را پیدا نکنند و ترامپ بیاید ایران را تهدید کند و حتی بگوید کاری می‌کنیم ایران نتواند یک قطره نفت صادر کند.


وی افزود: با این حال، این سیاست‌ها کلان و بر اساس منافع نظام جمهوری اسلامی است که روحانی بیان کرده و ملت ایران هم در طول 40 سال اخیر نشان دادند که در مقابل زیاده‌خواهی‌های بی‌منطق استکبار و صهیونیسم بین‌الملل ایستادگی می‌کنند و همیشه هم موفق از صحنه بیرون آمده‌اند.


کوثری با اشاره به تهدیدهای روسای جمهور آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گفت: روسای جمهور سابق آمریکا هم قبلا جمهوری اسلامی را تهدید می‌کردند و حتی در عمل هم دست به اقداماتی زدند اما به بن بست رسیدند، چرا که برنامه‌های صحنه واقعی سیاست را جمهوری اسلامی تعیین کرده و می‌کند و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا هم خودش می‌داند ارتش کشور دیگر آن ارتشی نیست که هر زمانی بخواهد به هر نقطه از منطقه در جهان برود و حضور پیدا کند و خواسته‌های ناحق خودش را عملی کند.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه تهدیدهای دونالد ترامپ را بلوف سیاسی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون هر حرفی زده در عمل پیاده کرده و از این به بعد هم در جهت منافع ملی خود حتما عمل خواهد کرد.


به گزارش آنا، حسن روحانی روز گذشته در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، اظهار داشت: امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. و آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است.


دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز صبح امروز در پیامی توئیتری خطاب به روحانی نوشت: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، شما تاوان آن را خواهید داد بطوریکه در طول تاریخ افراد کمی چنین تاوانی داده‌اند. ما دیگر کشوری نخواهیم بود که کلمات جنون‌آمیزتان درباره خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش!


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته