دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1397 - 12:22

عراق تصویب قانون کشور یهود را محکوم کرد

وزارت امور خارجه عراق تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهود را از سوی پارلمان رژیم صهیونیستی محکوم کرد.
کد خبر : 297727

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز، احمد محجوب سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با اعلام اینکه بغداد به‌شدت تصویب قانون کشور یهود را از سوی کنسیت (پارلمان رژیم صهیونیستی) محکوم می‌کند، گفت: «این قانون باعث نهادینه شدن نژادپرستی می‌شود.»


وی بر به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و پارلمان غیر قانونی آن تاکید کرد و از جامعه بین‌الملل خواست تا به تعهدات خود برای اجرایی نشدن این قانون عمل کنند.


به گزارش آنا، پارلمان رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته لایحه تبعیض‌آمیز موسوم به کشور یهود را به‌طور نهایی تصویب و به قانون تبدیل کرد. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصویب این قانون را نقطه تحولی مهم در تاریخ رژیم صهیونیستی توصیف کرد.


طبق این قانون ساخت شهرک‌ها و یهودی‌سازی قدس تبدیل به یک اصل قانونی شده است که بر همین اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد نقض می‌شود. همچنین این قانون سراسر سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای صهیونیست‌ها می‌داند و فلسطینیان را از همه حقوق شهروندی و انسانی خود محروم می‌کند.


به موجب این قانون زبان عبری زبان رسمی خواهد بود و دیگر عربی زبان رسمی نیست. قانون مذکور توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین را یک ارزش ملی می‌داند و بر ارتقای این شهرک‌ها تاکید می‌کند.


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته