دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1397 - 10:59
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران انتقاد کرد؛

رهاسازی فاضلاب‌های شهری و کشتارگاه‌ها به رودخانه‌ها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: اکثر فاضلاب‌های شهری، خانگی و کشتارگاه‌های مازندران به رودخانه‌ها سرریز می‌شود که برای حل این مشکل باید محیط زیست با جدیت بیشتری ورود پیدا کند.
کد خبر : 297684

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، سید یونس حسینی‌عالمی در نشست روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های قضایی استان مازندران، به موضوع منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و افزود: باید دادستان‌های سراسر استان در این موارد اقدام قاطع موثری داشته باشند، به‌طوری که از سوی رئیس کل دادگستری استان و دادستانی بازدیدهای میدانی در این خصوص به صورت نامحسوس و محسوس صورت می‌گیرد.
وی در ادامه بیان کرد: رویکرد زمین‌خواران نیز نسبت به گذشته تغییر کرده است و امروز از شکل تغییر کاربری زراعی به مسکونی، به سمت سوءاستفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود در تصرف اراضی ملی و دولتی تغییر شکل یافته است.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در خصوص شناگاه‌های استان نیز افزود: طبق آمار اخذ شده از سوی محیط زیست در خصوص شناگاه‌های استان و بررسی‌ها و اقدامات انجام‌گرفته در این خصوص، از 22 شناگاه در استان فقط دو جایگاه، مناسب شناخته شده است که این مهم نیازمند بررسی و پیگیری مسئولین استانی بوده و دستگاه قضایی نیز پیگیر این موضوع است.
حسینی‌عالمی در ادامه به بحث محیط زیست و رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: اکثر فاضلاب‌های شهری و خانگی و کشتارگاه‌ها به رودخانه‌ها منتهی می‌شود که برای حل این موارد باید محیط زیست با جدیت بیشتری ورود پیدا کرده و در نگهداری و حفظ محیط زیست کوشا باشد که این امر تلاش دیگر دستگاه و مسئولین استانی را در حمایت از این نهاد را می‌طلبد.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

برچسب ها: رودخانه فاضلاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته