دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محبوب‌ترین تفریح مردم ایران چیست

همزمان با بالا رفتن سطح انتظارات مردم از غذایی که می‌خورند، ارائه دهندگان غذا و خدمات هم به رعایت موازین بهداشتی استاندارد رغبت بیشتری نشان می‌دهند همچنین با توجه به علاقه فراوان مردم به مسافرت‌های داخلی، استقبال از اقامتگاه‌های مختلف رو به افزایش است.
کد خبر : 297644

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دبیر جشنواره‌های تخصصی فودکورت ایران در آستانه برپایی نخستین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته اظهارداشت: امروزه با توجه به تغییر فرهنگ عمومی مردم در شهرهای بزرگ و همزمان با ازدیاد تعداد مراکز تجاری در آنها و نیز افزایش میل و رغبت مردم به مراجعه خرید روزمره از این مراکز، شاهد گسترش تعداد مجتمع‌های غذایی و رستورانی و فودکورت‌ها در سطح شهر مراکز تجاری هستیم.


وی افزود: انواع رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و سالن‌های غذاخوری و فودکورت‌ها در این مراکز تجاری ساخته می‌شوند تا مجالی را برای استراحت تفریح و غذا خوردن مشتریان فراهم کنند.


دبیر جشنواره‌های تخصصی فودکورت ایران ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که خوردن غذا در رستوران‌ها و وقت گذراندن در کافی شاپ‌ها به یکی از محبوب‌‌ترین تفریحات امروزه مردم ایران تبدیل شده است، همچنین با توجه به علاقه فراوان ایرانیان به مسافرتهای داخلی، استقبال از اقامت در هتل‌های مختلف ایران رو به افزایش است، تا جایی که در ایام تعطیلات عمومی کمتر هتلی را در سراسر ایران می‌توان یافت که قادر به ارائه خدمات به غیر از این مشتریان متقاضی باشند.


پورگلنار عنوان کرد: همزمان با افزایش استقبال از تفریحات غذایی و هتلی در ایران شاهد رشد سطح سلیقه و بالا رفتن سطح توقع مشتریان از هتل‌ها رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها هستیم. توسعه استفاده از فضای مجازی و سایر رسانه‌ها در این امر بی تاثیر نیست و باعث آشنایی بیشتر مردم با عادات‌های غذایی رایج در سایر کشورها شده و همین امر موجب رعایت بیشتر استانداردهای لازم از سوی هتل‌ها و رستوران‌دارها شده است.


وی بیان داشت: مکانیزه شدن هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، به روز شدن تجهیزات و صنایع آشپزخانه و کیترینگ، رشد سواد و تخصص منابع انسانی شاغل در این حوزه و همچنین تلاش برای کاهش قیمت‌های تمام شده در جهت کاهش قیمت خدمات و سرویس‌های ارائه شده به مشتریان همه آرمان‌هایی هستند که در صورت به وقوع پیوستن رشد سطح کیفی صنعت غذا و رستوران داری را در ایران به دنبال خواهند داشت.


دبیر جشنواره‌های تخصصی فودکورت ایران عنوان کرد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند رسیدن به اهداف فوق را تسریع ببخشد برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی فراوان و با دیدگاه‌های متفاوت در این حوزه از متخصصین حوزه هتل‌داری رستوران و غذا با یکدیگر است تا بیشتر تبادل نظر کنند و نتایج آن را با زبانی ساده‌تر در اختیار عموم مردم قرار دهند تا استاندار شدن این حوزه زودتر اتفاق افتاد همچنین مردم و مشتریان علاقمند بیشتر در جریان تازه‌های این حوزه قرار بگیرند و در نهایت صنفی پویا و با گردش مالی بیشتری را رقم خواهد زد.


پورگلنار گفت: بنابراین با توجه به این مسئله سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، رستوران و کافی‌شاپ بیشتر دلگرم خواهند شد و همزمان با بالا رفتن سطح انتظارات مردم از غذایی که می‌خورند، ارائه دهندگان غذا و خدمات هم به رعایت موازین بهداشتی استاندارد، بیشتر رغبت نشان خواهند داد و در ارائه خدمات غذایی بهتر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.


وی اظهارداشت: از طرفی امیدواریم تا احساس مسئولیت بیشتری بر اتحادیه‌های صنفی مرتبط با صنعت گردشگری، غذا و رستوران و کافی شاپ به وجود آید و نقش حمایتی از این عزیزان از احساس نظارتی‌شان پیشی بگیرد تا به جای همواره "ناظر بودن" بر اوضاع، "حامی بودن" را نیز به وظایف روزمره خود اضافه کنند.


دبیر جشنواره‌های تخصصی فودکورت ایران خاطرنشان کرد: در آستانه برپایی اولین نمایشگاه هتل، رستوران کافه و صنایع وابسته که در 16 مرداد ماه امسال به مدت چهار روز در سالنهای نمایشگاه برج میلاد تهران برگزار می‌شود امیدواریم تا علاوه بر بازدید عموم مردم از نمایشگاه، این رخداد شاهد حضور متخصصین حوزه گردشگری، غذا، رستوران و کافه‌ها در ایام برپایی نمایشگاه باشد و در کنار آن استقبال جدی اعضای اتحادیه‌های صنفی مرتبط با این حوزه را نیز در پی داشته باشد.


پورگلنار ابراز امیدواری کرد؛ تا با برپایی هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه و سایر جشنواره‌های مشابه در سراسر ایران به زودی شاهد ارتقاء محسوس و کیفی استانداردهای موجود در حوزه هتل‌داری رستوران و کافی شاپ‌های سراسر کشور باشیم.


منبع: تسنیم


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب