دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1397 - 01:49
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در سفر استان لرستان:

صادرکنندگان برای استفاده از ارز صادراتی آزادی عمل خواهند داشت

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه با پیام حمایت جدی دولت از طرح‌های کارآفرینی به استان لرستان آمده‌ام گفت: صادرکنندگان برای استفاده از ارز صادراتی آزادی عمل خواهند داشت.
کد خبر : 297606

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد نهاوندیان شب گذشته در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار داشت: دو طرح در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد، در حوزه ارتقا سطح و جایگاه کشاورزی استان طرح جامعی عرضه شد و استاندار لرستان تقبل کرد پرچم‌داری این طرح را که فرا استانی است به عهده بگیرد و حمایت لازم از این طرح شود که می‌تواند یکی از ظرفیت‌های بسیار عمده رشد درآمدی و اشتغال‌زایی استان را ارتقا دهد.


وی افزود: طرحی درزمینهٔ گردشگری استان لرستان نیز مطرح شد که مطالعه خوبی در این زمینه صورت گرفته بود که برای جذب سرمایه‌گذار مطرح و بنا شد توجیه اقتصادی طرح تکمیل و اگر در مرکز حمایتی لازم باشد انجام می‌شود.


معاون اقتصادی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در منابع صندوق توسعه ملی یکی از زمینه‌هایی که اولویت دارد و نرخ ترجیحی در نظر گرفته‌شده است همین پروژه‌های گردشگری است که خوشبختانه استان لرستان نیز استفاده خوبی از این ظرفیت دارد.


وی بیان کرد اگر بخواهیم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و استفاده و شکوفا کردن استعدادهای استان استفاده کنیم در خود همین کار نیز باید از نخبگان استان بهره بگیریم که بیشترین آشنایی و دل‌بستگی را به رشد و پیشرفت استان دارند؛ تشکل‌های فرهیختگان استان باید موردحمایت قرار بگیرد که رسانه‌های استان در این راستا نقش دارند و باید حمایت لازم صورت بگیرد.


نهاوندیان تصریح کرد: با پیام حمایت جدی دولت از طرح‌های کارآفرینی به استان آمده‌ام و از استان پیام آمادگی و نشاط را به مرکز خواهم برد تا آنچه از حمایت‌های سطح ملی لازم است برای پروژه‌های استان دنبال خواهیم کرد.


وی خاطرنشان کرد: سیاست ارزی که تصمیم گرفته شد از همان آغاز دو نکته مورد تأکید بود که می‌توان به تأمین ارز کافی و لازم برای نیازهای زندگی مردم اشاره کرد، کالاهای اساسی و ارز موردنیاز مواد اولیه کارخانجات از محل درآمد نفتی و ارز حاصله از صادرات پتروشیمی و فولاد و از سوی دیگر برای تشویق صادرات غیرنفتی که از تنوع خیلی زیادی برخوردار است حمایت و تشویق صادرکنندگان موردتوجه بوده است.


معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: صادرکنندگان برای استفاده از ارز صادراتی آزادی عمل خواهند داشت، البته ارز حاصل تولید و صادرات کشور تبعا باید در چرخه رشد اقتصاد کشور به کار گرفته شود.


وی اظهار داشت: قدری فاصله زمانی رخ داد در ایجاد بستر لازم برای مبادله ارز بین صادرکننده‌ای که ارز تسهیل کرده و واردکننده گروه سوم کالاها که به ارز نیاز دارد، خوشبختانه اینکه به‌عنوان بازار ثانویه نامیده شده شکل‌گرفته، البته قدری زمان می‌برد که همه عرضه و تقاضا را ملاقات کند و نرخ متعادلی شکل بگیرد.


انتهای پیام/4003


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته