دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 16:15

«عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» با حضور نویسنده کتاب، منتقدین و جمعی از دوست‌داران ادبیات فارسی در سلسله نشست های ترنم قلم برگزار می‌شود.
کد خبر : 29760

به گزارش گروه فرهنگی آنا در نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «عاشقی با حال و هوای پشه های لهیده» حمید اباذری نویسنده کتاب همراه با منتقدانی چون فهیمه جعفری منتقد مجله «زنان و روزنامه ها» و محمدرضا گودرزی نویسنده کتاب های«نعش کش» حضور دارند.


«عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» از هشت داستان کوتاه با عناوین «آنا»، «تکیه‌ام سال‌هاست به کُنار است»، «بزک یا خودآرایی»، «حافظه اول؛ حافظه دوم»، «سونات اُرس»، «شطحیات عاشقانه مستعدترین مجرد قرن»، «عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» و «کودکانه»تشکیل شده است. در آثار اباذری حال هوای جنوب و زندگی مردمان این خطه جایگاه بخصوصی دارد. داستان‌های او به زبان اول شخص و به شکلی ساده و روان روایت می‌شوند که موجب راحتی ارتباط خواننده با آنها است.


«عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» زندگی آدمهای تنها در جامعه اغلب شلوغ این روزگاررا روایت می کند آدم‌هایی در دنیای واقعی از برقراری ارتباط لازم با افراد پیرامون خود عاجز هستند، برای همین به رویا و خیال پناه می‌برند و در آن محیط خیالی برای خود دنیای موردنظر را خلق می‌کنند اما معمولاً در لحظه اوج این خیال شورانگیز با تلنگری که از واقعیت بیرون می‌آیند و در مواجه با واقعیت بیرون بیش از پیش افسرده می‌شوند.


حمید اباذری به سال 1359 در اصفهان زاده شده است. وی بیشتر به واسطه نوشتن داستان‌هایی برای کودکان و نوجوانان، به عنوان نویسنده‌ای برای این گروه سنی شناخته شده است. «خائن دوجانبه»، «هوشا در جست‌وجوی راز زیست گنبد» و «آرمان در جست‌وجوی دوست» از جمله آثار نوشته شده توسط او برای کودکان و نوجوانان هستند.


چاپ اول کتاب «عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» در (پاییز 1393) نوشته حمید اباذری در 120 صفحه از سوی انتشارات ققنوس در تهران چاپ و منتشر شده است.


کتابخانه فرهنگسرای گلستان امکان اهدای رایگان کتاب «عاشقی با حال و هوای پشه‌های لهیده» را برای مخاطبان ایجاد کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه این کتاب را دریافت کنند.


علاقمندان برای شرکت در این نشست می‌توانند 6مرداد، ساعت 17 به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته