دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قاسمی عنوان کرد:

حضور نمایندگان مجلس در تلویزیون

مدیر شبکه شما گفت: نمایندگان مجلس به غیر از تهران در برنامه «سروستان» به شبکه شما می‌آیند و درباره مشکلات استانشان گفت‌وگو می‌کنند.
کد خبر : 297515

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، محمدمهدی قاسمی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه از تولید و پخش برنامه‌های جدید این شبکه برای مخاطبان خبر داد.


مدیر شبکه شما با بیان اینکه این شبکه روزانه بیش از سه ساعت ارتباط زنده با سیمای مراکز استان‌ها دارد، افزود: ارتباط زنده با مراکز در مجموع 11 درصد از حجم برنامه‌های تولیدی شبکه شما را در بر می‌گیرد که با احتساب بازپخش آن‌ها، 22 درصد تولیدات این شبکه را شامل می‌شود.


مدیر شبکه شما با اشاره به اینکه روزانه 20 دقیقه مستندهای فاخر مراکز استان‌ها از این شبکه پخش می‌شود، گفت: برنامه‌های «کولاک» و «خوشا شیراز» نیز در هفته چهار تا پنج ساعت آنتن شبکه شما را به خودشان اختصاص می‌دهند.


قاسمی با اشاره به اینکه هفتاد درصد حجم آنتن شبکه شما را استان‌ها تأمین می‌کنند، اظهار داشت: در شبکه شما، 2 باکس ویژه برای برنامه‌های مستند و نمایشی ر‌اه‌اندازی شده است تا تولیدات مراکز استان‌ها را پخش کنند.


مدیر شبکه شما با تأکید اینکه در طول روز نیز حدود پنج ساعت تولیدات این شبکه تقدیم مخاطبان می‌شود تصریح کرد: این تولیدات 30 درصد حجم آثار شبکه شما را شامل می‌‌شوند که به نوعی به شبکه هویت می‌دهند و تمام رویکرد شبکه شما این است که تولیدات مراکز استان‌ها در صدر پخش قرار گیرند.


وی ادامه داد: مراکز استان‌ها باید در تولیداتشان به پدیده‌‌سازی قهرمان‌های ورزشی که در مراکز استان‌ها زندگی می‌کنند و انعکاس آن در شبکه شما توجه ویژه‌ای داشته باشند تا ما نیز بتوانیم به صورت زنده این رخدادها را پوشش دهیم.


قاسمی با بیان اینکه از سیمای مراکز استان‌ها خواسته‌ایم تا جشنواره‌ها و همچنین جشن‌های استانی را از آنتن زنده شبکه شما پوشش دهند، گفت: همچنین مقرر شده است روزانه یک ساعت از آنتن شبکه شما به تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه و آبادانی استان‌ها اختصاص پیدا کند. همچنین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سیره امام در کنار توسعه گردشگری و تببین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در شبکه شما خواهد بود.


مدیر شبکه شما در ادامه با بیان اینکه صبح‌ها از ساعت 7 تا 8 برنامه زنده «صبحانه» از مرکز قم در این شبکه پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: ساعت 9 نیز برنامه «پزشک شما» به تشریح ظرفیت‌های پزشکی موجود در استان‌ها برای نیازمندان می‌پردازد.


قاسمی با اشاره به اینکه برنامه «کاشانه مهر» هر روز از ساعت 10 تا 11:30 از مرکز فارس در این شبکه پخش می‌شود، تصریح کرد: مرکز یزد نیز با برنامه «افق بهشت» هر روز برنامه‌های معارفی، اذان گاهی و احکام را پخش می‌کند.


به گفته مدیر شبکه شما، روزهای زوج سیمای مرکز کهکیلویه و بویراحمد با برنامه «بارانک» و روزهای فرد نیز سیمای مرکز خراسان شمالی با برنامه «کولاک» میزبان نوجوانان خواهند بود و در برنامه «توپ» نیز به صورت تخصصی رخدادهای حوزه فوتبال و والیبال استان‌ها پخش می‌شود.


قاسمی در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه برنامه «نگارستان» هر روز ساعت 18 در گفت‌وگوی زنده با تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها، تولیدات فاخری که به جشنواره مراکز استان‌ها راه یافته‌اند را معرفی می‌کند، گفت: برنامه «چلچراغ» هر شب ساعت 21 ضمن ارتباط زنده با مراکز استان‌ها و گفت‌وگو با نخبگان ورزشی، حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را بررسی می‌کند؛ همچنین در این برنامه به موضوع‌های پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پرداخته خواهد شد.


وی افزود: روزهای جمعه برنامه‌های «زنده رود»، «خوشا شیراز» یا «صبح خلیج فارس» از شبکه شما به صورت زنده پخش می‌شوند و مهمانان نیز درباره حال و هوای آن استان صحبت می‌کنند.


مدیر شبکه شما با بیان اینکه سیمای مرکز فارس طنز مشاعره کودکان با عنوان «شکرخند» را پخش می‌کند و در تلاش هستیم این مسابقات به صورت منطقه‌ای و کشوری برگزار شود، اظهار کرد: شبکه شما جزو معدود شبکه‌هایی است که از تولیدات فاخر استان‌ها حمایت و آن‌ها را پخش می‌کند.


قاسمی با اشاره به اینکه پخش دور جدید برنامه «رادیو شب» یا «رادیو هفت» از شبکه شما آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در دور جدید پخش این برنامه رویکرد استانی آن جدی‌تر شده و تأکید شده که اگر قرار است در برنامه از موسیقی استفاده شود، موسیقی محلی و استانی باشد. همچنین درصدد هستیم که عوامل برنامه ماهیانه یک یا دو نوبت به استان‌ها سفر کرده و برنامه را به صورت زنده از مراکز استان‌ها تقدیم بینندگان کنند.


مدیر شبکه شما، «ترانه باران» را دومین برنامه فاخر این شبکه عنوان کرد که با هدف رقابت موسیقایی میان استان‌ها برای مخاطبان پخش می‌شود.


وی افزود: خوشبختانه «ترانه باران» جایگاه خود را در بین مخاطبان باز کرده است.


قاسمی به تولید و پخش برنامه «1+5» یا همان نود والیبالی با هدف بررسی ورزش استان‌ها اشاره کرد و گفت: حضور اسپانسرها و همچنین استقبال فدراسیون‌ها و مخاطبان نشان می‌دهد که این برنامه به اهداف خود در جذب مخاطب رسیده است.


وی افزود: در برنامه «روی خط» نیز گزارش‌های جذاب از مراکز استان‌ها درباره گردشگری، فضای مجازی، رخدادهای جذاب و ... پخش می‌شود.


مدیر شبکه شما در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه از جمعه هفته آینده برنامه «من و شما» از این شبکه پخش خواهد شد، گفت: در برنامه «سروستان» نیز نماینده‌های مجلس به غیر از تهران به استودیوی شبکه شما می‌آیند و با استاندار و مدیران استانی درباره مشکلات استان‌شان گفت‌وگو می‌کنند و گزارش‌های تهیه شده از استان‌ها نیز در برنامه پخش می‌شوند.


قاسمی بیان داشت: برنامه «چمدون» با هدف بررسی حوزه‌های گردشگری پخش می‌شد و با توجه به استقبال بالای مخاطبان و بازخوردهای خوبی که از سراسر کشور دریافت کردیم، سری جدید آن نیز با اجرای خسروی، از طنزپردازان برجسته کشور پخش خواهد شد.


مدیر شبکه شما با اشاره به موافقت علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی برای برگزاری لیگ‌های کشوری و ایجاد رقابت در بین دانش‌آموزان در حوزه‌های آشپزی، طنز، شعر و ادبیات گفت: به محض تأمین بودجه‌های مورد نیاز، این رقابت‌ها برگزار خواهد شد.


وی افزود: در صورت تأمین بودجه، برنامه «شب‌های شفاهی» با هدف بررسی حوزه‌های سینما و تئاتر مراکز استان‌ها با تهیه‌کننده جدید به روی آنتن خواهد رفت.


قاسمی در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه شبکه شما در سال 90 شروع به فعالیت کرد اما در پایان 94 تعطیل و دوباره در اواخر شهریور 95 به رسانه ملی بازگشت، گفت: تعطیلی شبکه شما سبب شد تا امکانات این شبکه در استان‌های کشور توزیع شود و TS شبکه نیز از سطح دو به سه تغییر کند و مخاطبان شبکه نیز ریزش کنند.


وی افزود: علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی در جریان برگزاری همایش مدیران کل مراکز در مشهد تأکید کرد که به‌زودی TS شبکه شما به حالت سابق برمی‌گردد.


مدیر شبکه شما با تأکید بر اینکه این شبکه با دارا بودن نیروهای چابک، فنی و مجرب، پتانسیل بالایی برای پشتیبانی 33 مرکز استانی و همچنین حمایت از تولیدات فاخر آن‌ها را دارد، خاطرنشان کرد: شبکه شما، تنها شبکه ملی کشور است که زیر نظر علی دارابی، معاون امور استان‌ها فعالیت می‌کند و این شبکه در رویکرد جدید، تولیدات مشترک با استان‌ها را رقم زده است و درصد هستیم که در رویکرد جدید، با استعدادیابی، برنامه‌سازان استانی در شبکه‌های ملی دیده شوند.


انتهای پیام/4073


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه شما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته