دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1397 - 12:05

ثبت بیش از ٢٥٠٠ درخواست مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام کرد که تعداد ٢ هزار و ٥٦٩ درخواست، تاکنون از سوی مردم در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ثبت رسیده که به ٢ هزار و ٦٩ درخواست پاسخ داده شده است.
کد خبر : 297428

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گزارش منتشر شده از ارائه درخواست‌های مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نشان می‌دهد که در مجموع ٣٠٠ شکایت نیز در سامانه ثبت شده که دستگاه‌های متصل به سامانه تنها به یک سوم آن (١٠٣ شکایت) پاسخ داده‌اند.


بر این اساس، بیشترین درخواست و سوالات مردمی با ٢٣٢ درخواست، مربوط به وزارت کشور است که این وزارتخانه به تمامی درخواست‌ها در میانگین زمانی ٢٨ روزه پاسخ داده است.


بر اساس این گزارش، تعداد درخواست‌ها از قوه مقننه ٤٧ درخواست بوده که تنها به ٨ درخواست پاسخ داده است، میانگین زمان پاسخگویی به درخواست‌ها، ١٥٣ روز می‌باشد.


تعداد درخواست‌های مردمی از قوه قضاییه(روزنامه رسمی کشور)، ٣٧ درخواست بوده که به ٣٥ درخواست در میانگین ١١ روز پاسخ داده شده است.


در میان ٦ شهرداری متصل به سامانه، بیشترین درخواست‌ها مربوط به شهرداری تهران با ١٩ درخواست و میانگین پاسخگویی ١٣ روز بوده است؛ البته تنها شهرداری‌های تهران، اصفهان،کرج، مشهد مقدس،کرمانشاه و رشت به سامانه پیوسته‌اند.


در میان استانداری‌های کل کشور نیز بیشترین تعداد درخواست مربوط به استانداری هرمزگان بوده است که به تمامی ١٣٤ درخواست در میانگین زمانی ٥ روز پاسخ داده است.


وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنها دستگاهی است که تمامی زیرمجموعه‌های آن به سامانه متصل شده است.


برای دریافت جزئیات کامل گزارش به نشانی پایگاه اطلاع رسانی https://foia.farhang.gov.ir/fa/home بخش وضعیت پاسخگویی دستگاه‌ها در سامانه مراجعه کنید.


انتهای پیام/4009


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته