دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1397 - 11:36
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه صندوق بازنشستگی:

بیشتر بازنشستگان کشور مربوط به آموزش و پرورش هستند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه آمار صندوق هر سه ماه یکبار به‌روز رسانی می‌شود، اعلام کرد: بیشترین حقوق‌بگیران صندوق مربوط به وزارت آموزش و پرورش هستند.
کد خبر : 297412

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بهروز انتظاری در نشست خبری پیش از ظهر یکشنبه اظهار کرد: تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری تاکنون یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۲۴ نفر هستند که از این تعداد ۶۹ درصد مردان و ۳۱ در صد را زنان تشکیل می‌دهند.


وی با بیان اینکه ۸۱ درصد جامعه حقوق‌بگیران بازنشستگان هستند، گفت: بیشترین جامعه حقوق‌بگیران در استان تهران با ۳۰۰ هزار و ۸۵۲ نفر ساکن هستند و کمترین تعداد حقوق‌بگیران با حدود ۱۰ هزار و ۳۲۳ نفر در ایلام حضور دارند.


انتظاری اضافه کرد: بیشترین حقوق‌بگیران در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.


وی با اشاره به ۲۵ ذیحجه روز خانواده و تکریم بازنسستگان گفت: جشنواره بزرگداشت خانواده و تکریم بازنشستگان در راستای شناسایی و معرفی بازنشستگان موفق در ۱۵ شهریور ماه برگزار می‌شود و هدف اصلی از برگزاری چنین جشنواره‌هایی این است که به بازنشستگان و سالمندان اعلام کنیم که بازنشستگی پایان راه زندگی و فعالیت نیست.


انتظاری ادامه داد: به عنوان مثال در سال‌های قبل یک خانم بازنشسته آموزش و پرورش را در استان هرمزگان شناسایی کردیم که در ایام بازنشستگی کارگاه قلاب بافی راه اندازی کرده بود و با این کار باعث ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفر از زنان استان شده بود.


وی در مورد میزان تحصیلات بازنشستگان کشوری نیز یادآور شد: ۱۸ هزار و ۵۴ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا و به بالا، ۴۱ هزار و ۳۹۱ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۳۱۵ هزار و ۳۴۶ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۲۵۰ هزار و ۲۴۵ نفر فوق دیپلم و ۳۸۹ هزار و ۱۶۸ نفر دارای مدرک دیپلم هستند.


رئیس کمیته داور جشنواره تکریم خانواده گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که افرادی که بعد از دوران بازنشستگی آثار و فعالیت‌هایی دارند و برای جامعه موثر هستند برای سایر بازنشستگان معرفی شوند اما علی رغم اینکه بسیاری از مراکز صنعتی به دنبال بکارگیری نخبگان هستند اما متاسفانه سایر مراجع استفاده کافی نمی‌کنند.


انتهای پیام/ 4044


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته