دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویترز:

مقابله شرکت‌های بزرگ آمریکایی با سیاست اعمال تعرفه ترامپ

شرکت‌های بزرگ‌آمریکایی نظیر آمازون، تویوتا و آلکوآ و دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در این کشور در تلاش هستند تا با سیاست اعمال تعرفه ترامپ مقابله کنند.
کد خبر : 297350

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، شرکت‌های بزرگ آمریکایی در تلاش هستند تا با سیاست تعرفه‌ای دولت ترامپ به مقابله بپردازند.
این شرکت‌ها شامل آمازون، تویوتا، آلکوآ و دیگر شرکت‌های آمریکایی می‌خواهند تأثیر تعرفه‌های اعمال شده از حدود یک ماه پیش بر روند فعالیت‌های خود را کم کرده و از سوی دیگر با سیاست اعلام شده از سوی ترامپ برای اعمال تعرفه بر کالاهای بیشتر چینی و اروپایی مقابله کنند.
البته این شرکت‌ها در تلاش هستند تا از هر گونه رویارویی مستقیم با ترامپ پرهیز کنند اما می‌خواهند تا با تأثیرگذاری هر چه بیشتر از اعمال تعرفه‌های بیشتر بر واردات کالا به آمریکا جلوگیری کنند.
به گفته منابع آگاه، شرکت‌آمازون که بزرگترین شرکت خرده فروشی آنلاین در جهان محسوب می‌شود و در برابر سیاست اعمال تعرفه‌ها آسیب‌پذیری زیادی دارد و بالا رفتن تعرفه‌ها می‌تواند، فروش محصولات این شرکت را با مشکل مواجه کرده و تأمین قطعات مراکز داده آن را دشوارتر کند، می‌خواهد با تبلیغات گسترده به کمک دیگر شرکت‌ها و همچنین لابی کردن جدی‌تر با گسترش سیاست اعمال تعرفه از سوی دولت آمریکا مقابله کند.
البته شرکت آمازون از اظهار نظر مستقیم در این‌باره خودداری کرده است.
شرکت تویوتا موتورز آمریکای شمالی که زیر مجموعه شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن محسوب می‌شود، نیز به شدت تحت تأثیر سیاست ترامپ در اعمال تعرفه بر واردات خودرو و لوازم یدکی قرار می‌گیرد و به همین خاطر طی هفته جاری کارگران خود را به واشنگتن فرستاده تا در برابر سیاست‌های ترامپ در مقابل ساختمان فدرال تظاهرات کنند.
از سوی دیگر مقامات تویوتا نیز به طور گسترده در حال ملاقات با نمایندگان کنگره آمریکا هستند تا درباره تأثیرات بالقوه اعمال این تعرفه‌ها با آنها مذاکره کنند.
شرکت‌ جنرال موتورز آمریکا نیز از جمله شرکت‌های بزرگی است که مقامات آن به شدت نگران خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به "نفتا" و تأثیر اعمال تعرفه گمرکی بر واردات خودرو و قطعات یدکی بر فروش خود هستند.
طی سال گذشته مدیران ارشد جنرال موتورز بارها و بارها با مقامات دولتی و کنگره آمریکا دیدار کرده و نگرانی خود نسبت به تأثیرات احتمالی سیاست اعمال تعرفه بر صنعت خودروسازی را به آنها ابراز کرده‌اند.
جنرال موتورز در ماه ژوئن گفته بود که اعمال تعرفه‌ها می‌تواند به کاهش فعالیت‌های این شرکت در داخل و خارج از آمریکا منجر شود.




انتهای پیام/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته