دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 17:52
دبیر انجمن اوقات فراغت:

پرداختن به اوقات فراغت برای نهادهای مسئول در اولویت نیست

هومن رازدار دبیر انجمن اوقات فراغت با حضور در برنامه «پرانتز باز» از چگونگی برنامه‌ریزی والدین برای اوقات فراغت فرزندان سخن گفت.
کد خبر : 297325

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، هومن رازدار با حضور در برنامه «پرانتز باز» با اشاره فهم غلط و رایجی که از تعبیر اوقات فراغت در اذهان عمومی وجود دارد گفت: پر کردن اوقات فراغت کاملا شخصی است. کسی ممکن است بماند خانه و اوقات فراغت ساده ای برای خودش تعریف کند، دیگری ممکن است بخواهد به کلاس‌های مختلفی برود. یادمان نرود اگر می‌خواهیم برویم کلاس آموزش شنا این اسمش اوقات فراغت نیست! اگر می‌رویم یک کلاس آموزشی این اسمش اوقات فراغت نیست! بعضی وقت‌ها پدر و مادرها این‌ها را اشتباه می‌گیرند احساس می‌کنند چون تابستان شده است حالا چه کارکنیم برای اوقات فراغت؟ پس بروند کلاس زبان؟ خب اینکه شد همان مدرسه رفتن!


وی درباره تفکیک قائل شدن بین برنامه‌ریزی والدین و تحمیل کردن به فرزندان گفت: اگر بخواهیم برنامه‌ریزی کنیم می‌توانیم 10-15 پیشنهاد به فرد ارائه کنیم و از او بخواهیم دو گزینه را انتخاب کند اما اینکه بگوییم چون مادر تو هستم، صلاح تو را می‌دانم، پس باید بروی کلاس زبان، این به نوعی تحمیل است و مطمئن باشیم آن بچه درکی از زبان نخواهد داشت.


وی با اشاره به کم‌کاری نهادهای مسئول در این زمینه بیان کرد: بین 19 تا 26 دستگاه حکومتی ماموریت‌شان در حوزه اوقات فراغت است و برای این کار ردیف بودجه دارند با این همه ما تا به امروز ما از هیچ دستگاه حاکمیتی بودجه نگرفتیم. البته این مسئولین هم دلایلی دارند مثل اینکه پول نداریم یا در اولویت‌مان نیست. اما همه کارهایی که ما از آن‌ها انتظار داریم، کارهایی نیست که نیاز به پول داشته باشد. مساله این است که اصلا پرداختن به این موضوع برایشان در اولویت نیست. از جمله آموزش و پرروش، وزارت ورزش و جوانان، شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی.


پرانتز باز برنامه‌ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و چهار دبیرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت 71 روی آنتن شبکه امید می‌رود.


در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می‌پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین 13 تا 20 سال می‌توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش‌های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.


عوامل تولید این برنامه عبارت‌اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده: سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.


مخاطبان این برنامه می‌توانند با شماره 09036883202 در پیام رسان بله و سروش با روابط عمومی برنامه در تماس باشند و در اینستاگرام صفحه ی پرانتز باز را با نشانی parantezbaz_tv دنبال کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته