دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1397 - 05:30
رئیس فدراسیون کوه‌نوردی  در گفت‌و‌گو با آنا:

انتظار ما از سنگ‌نوردان، کسب مدال در جاکارتا است/ زد و بند در جاکارتا مهمترین مشکل ملی‌پوشان

رئیس فدراسیون کوه‌نوردی گفت: با توجه به موفقیت هایی که سنگ‌نوردان ایران در این چندساله به دست آوردند و اولین حضور خود را در بازی‌های آسیایی جاکارتا تجربه می‌کنند اما انتظار کسب مدال از آنها داریم.
کد خبر : 297321

رضا زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اولین حضور تیم ملی کوه‌نوردی در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: در این دوره هشت سهمیه بازی‌های آسیایی به فدراسیون کوه‌نوردی تعلق گرفته که ما هم به صورت مساوی چهار سهمیه برای آقایان و چهار سهمیه برای بانوان در نظر گرفته‌ایم. امسال برای اولین بار کوه‌نوردان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور پیدا می‌کنند و باتوجه به موفقیت‌هایی که در این چندسال اخیر آنها به دست آوردند هم ما و هم وزارت ورزش انتظار کسب مدال از آنها داریم.


وی ادامه داد: در بازی‌های آسیایی ‌دو سنگ‌نورد در ماده کمباین (مجموع) و 6 سنگ‌نورد در ماده سرعت داریم که البته ماده سرعت هم به بخش انفرادی و امدادی تقسیم می‌شود. خوشبختانه ما در ماده سرعت هم در انفرادی و هم امدادی رضا علیپور را داریم که در چندسال اخیر در سطح آسیا و جهان موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.‌ البته کشور اندونزی در بخش سرعت یکی از قدرت‌های آسیا محسوب می‌شود و با توجه به میزبانی این رقابت‌ها کار ما مقابل آنها خیلی سخت است.


زارعی در مورد شانس سنگ‌نوردان برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی با توجه به اولین حضورشان عنوان کرد: ما سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی قاره حضور داشته‌ایم‌ و سنگ‌نوردان ایرانی توانستند 3 مدال شامل یک طلا، یک نقره و یک برنز ‌را کسب کنند و در رده سوم این رقابت‌‌ها قرار بگیرند. در این چندسال اخیر هم در ماده سرعت رضا علیپور همانطور که گفتم افتخارات زیادی به دست آورده است، باتوجه به این شرایط من فکر می‌کنم شانس سنگ‌نوردان ایران برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی خیلی زیاد است.


رئیس فدراسیون کوه‌نوردی با بیان اینکه این رقابت‌ها اولین تجربه کوه‌نوردان است، عنوان کرد: بله اولین تجربه آنهاست و تا به حال تجربه حضور در چنین رقابت‌هایی را نداشتند و از طرفی با توجه به اهمیت این مسابقات که به نوعی المپیک آسیایی محسوب می‌شود ما نمی‌توانیم تعداد مدال‌ها را پیش‌بینی کنیم. سنگ‌نوردان اندونزی جزو برترین‌های ماده سرعت در دنیا و صاحب عنوان هستند و از طرفی آنها به عنوان میزبان این رقابت‌ها ممکن است به هر شکلی زد و بند کنند تا مدال‌های برتر این مسابقات را از آن خود کنند. ما همه تلاشمان را به کار می‌گیریم و امیدوارم در این راه بهترین نتیجه را کسب کنیم.


زارعی به اردوی ملی‌‌پوشان در این روزهای باقی مانده تا بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: سنگ‌نوردان ‌در ماده کمباین تاکنون 5 مرحله و در ماده سرعت 4 مرحله اردو داشتند که البته در ماده سرعت آخرین اردو در قزوین و روز جمعه بود. ما دو مرحله اردوی دیگر تا بازی‌های آسیایی جاکارتا برگزار خواهیم کرد و طبق برنامه‌ریزی‌ها یک اردو در کرمان داریم و بعد از آن سنگ‌نوردان ماده سرعت به اردوی قزوین و زنجان می‌روند.


رئیس فدراسیون کوه‌نوردی در مورد مدال آوری بانوان در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز عنوان کرد: ما در ماده امدادی از بانوان انتظار کسب مدال داریم چرا که بانوان در سه سال اخیر به سه مدال برنز دست پیدا کردند، البته مدال نقره و طلا همیشه سهم اندونزی بوده اما خدا را شکر بانوان ما هم سکوی سوم را سه سال متوالی حفظ کردند. بنابراین از آنها انتظار داریم در جاکارتا هم درخشش خودشان را نشان دهند، در این مدت هم با همه مشکلاتی که فدراسیون داشته اما تلاش کردیم تا بهترین امکانات را برای آنها فراهم کنیم تا جواب اعتماد وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک را به خوبی بدهیم.امیدوارم بهترین نتیجه را بگیریم البته در مورد پیش‌بینی تعداد مدال‌ها هیچ نظری ندارم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: زارعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته