دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 17:51

پوتین و ماکرون درباره تحولات سوریه گفت‌وگو کردند

روسای‌جمهوری روسیه و فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی، روند اجرای همکاری‌های مشترک دو کشور را در زمینه ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم سوریه بررسی کردند.
کد خبر : 297313

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشتند و درباره موضوعات مهم بین‌المللی و منطقه‌ای رایزنی کردند.


در بیانیه کرملین آمده است: «روسای‌جمهوری روسیه و فرانسه در این مذاکرات به بُعد انسانی حل و فصل اوضاع سوریه، از جمله تحقق ابتکارعمل مشترک دو کشور در زمینه کمک‌رسانی به مردم ساکن غوطه شرقی (در حومه دمشق) توجه خاصی نشان دادند.»


به گزارش آنا، این در حالی است که مسئولان فرانسوی امروز اعلام کردند کشورشان 50 تن کمک‌های پزشکی را به غوطه شرقی که در کنترل حکومت سوریه قرار دارد، ارسال کرده است. این کمک‌ها پس از توافق میان روسیه و فرانسه در زمینه تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به غوطه شرقی انجام شد.


کمک‌های فرانسه امروز در یک هواپیمای روسی به پایگاه نظامی روسیه در شمال‌غربی سوریه ارسال شد.


یک منبع دیپلماتیک فرانسه در این‌باره گفت:‌ «این عملیات بسیار مهم است، زیرا به وضوح، آمادگی روس‌ها را برای عملیات هم‌زمان با ما نشان می‌دهد، آن هم در منطقه‌ای که نیاز به کمک دارد.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته