دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 12:34
در اجتماع بزرگ مردم سنندج

روحانی: با جدیت مسائل کردستان را دنبال خواهم کرد/ ملت ایران نه تنها از کردستانش، بلکه از بغداد و اربیل هم حفاظت می‌کند

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه «با جدیت مسائل کردستان را دنبال خواهم کرد»، گفت: کردستان دیده‌بان و چشم سرزمین ایران است.
کد خبر : 29730

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، پیش از ظهر امروز ـ یکشنبه، چهارم مردادماه ـ در اجتماع بزرگ مردم استان کردستان در ورزشگاه استقلال سنندج تأکید کرد: بزرگتر و با‌ اهمیت‌تر از انرژی هسته‌ای‌، انرژی ملت ایران است.


وی ادامه داد: شما ملت ایران قهرمانانه و با انرژی بی‌پایانتان کاری کردید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف می‌کند که ایران تسلیم‌ناپذیر است. اینکه وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنای این کشور صراحتاً اعلام می‌کند ایرانیان را تهدید نکنید به معنای آن است که ملت شجاع و قهرمان ایران همواره در تمام مصاف‌های خود در برابر دشمنان و رقبا با اتکا به خداوند پیروز بوده است.








اگر کسی بخواهد بین شیعه و سنی یا کرد، بلوچ، ترک، عرب و فارس فرقی بگذارد، خطا کرده است

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی را با قدرت در دوره پساتحریم ادامه می‌دهیم و ایران سرزمین تولید و صادرات است، نه واردات.


رییس جمهوری تأکید کرد: ما به راه خود ادامه می‌دهیم تا همه زنجیرهای تحریم را بگسلیم و همه ظلم‌ها را از برابر ملت ایران برداریم تا مردم ایران از تمام حقوق حقه خود در منطقه و جهان بهره‌مند شوند.


وی افزود: ما شرایطی به وجود خواهیم آورد که مسیر توسعه و آبادانی برای همه ایران و از جمله کردستان تسهیل شود.


دکتر روحانی با اشاره به اینکه ما همچنان اقتصاد مقاومتی را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: ما شرایطی ایجاد نخواهیم کرد که ایران سرزمین واردات کالاهای بیگانه شود بلکه کاری خواهیم کرد که ایران سرزمین تولید و صادرات انواع کالاها برای منطقه و جهان با اتکا به همت، ایستادگی و انسجام شما مردم باشد.


اگر جمهوری اسلامی نبود بغداد سقوط می‌کرد


روحانی در ادامه با اشاره به اینکه «ایران امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور در تمام منطقه است و ملت ایران نه تنها از کردستانش حفاظت می‌کند بلکه از بغداد و اربیل هم حفاظت می‌کند»، گفت: ملت ایران پشتیبان همه ملت‌های مظلوم است و ما منطقه را با وحدت و انسجام خود از وجود تروریست‌ها پاک خواهیم کرد.


دکتر روحانی ادامه داد: اگر دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران و دلاوران این ملت نبودند، امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود. اما ملت ایران پشتیبان همه مظلومان است و از دهوک، اربیل و سلیمانیه و هر نقطه و سرزمین دیگری در منطقه که مورد ظلم و تجاوز قرار گیرد، دفاع می‌کند و به حول و قوه الهی منطقه و همه کشورها از جمله عراق را با وحدت و انسجام از لوث وجود تروریست‌ها پاک خواهیم کرد.


دکتر روحانی در ادامه، کردستان را سرزمین مقاومت، ایستادگی و نمونه‌ای ماندگار از میهن‌دوستی ایران عزیز دانست و اظهار کرد: کردستانی‌ها پیوسته دیده‌بان دقیق ایران‌زمین بوده و هستند و دولت یازدهم همه توان خود را برای توسعه کردستان عزیز به کار خواهد گرفت.


رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه «با جدیت مسائل کردستان را دنبال خواهم کرد»، گفت: ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد، شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگرند، ما پیروان قرآنی هستیم که گفته است ما برادر و برابریم و ملت ایران دست واحد در برابر همه دشمنان خود است و کردستان دیده‌بان و چشم سرزمین ایران است.


رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر کسی بخواهد بین شیعه و سنی یا کرد، بلوچ، ترک، عرب و فارس فرقی بگذارد، خطا کرده است.








اگر دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران و دلاوران این ملت نبودند، امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود

حل مسائل پای میز مذاکره


رییس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران، ملت بزرگی است که نشان داد می‌شود پیچیده‌ترین موضوعات سیاسی جهان، مثل موضوع هسته‌ای را پای میز مذاکره حل و فصل کرد، گفت:‌ما قادریم سایر مسائل را هم در منطقه و جهان پای میز مذاکره و با منطق حل و فصل کنیم. امروز ایران در جایگاهی قرار دارد که به همه دنیا بگوید با فشار و تهدید نمی‌توان این ملت را تسلیم کرد و جهان یکبار دیگر در برابر خواست، عظمت و ایستادگی این ملت در وین سر تعظیم فرود آورد.


توصیه به آمریکایی‌ها


روحانی با تأکید بر اینکه «ایستادگی مردم، زیاده‌خواهان را به تسلیم واداشت»، گفت: طرف مقابل ما در سرزمین خودش مشکلات فراوانی دارد و به همین خاطر دچار لغزش‌ها و خطاهایی می‌شود و من به سیاسیون آمریکا می‌گویم که تصمیم بگیرید تا در اتاق سیاسی‌تان خانه‌تکانی کنید، چراکه میزی که از آن سخن می‌گویید، پایه‌هایش درهم شکسته است و در برابر شما یک راه وجود دارد و آن هم تواضع، احترام، تکریم و فروتنی در برابر ملت ایران و حرف حق اوست.


رئیس‌جمهوری افزود: دیپلمات‌های شما که فرزندان رشید و قهرمان این ملت هستند، توانستند در برابر ۶ کشور بزرگ و قدرتمند جهان به پیروزی تاریخی دست یابند.


روحانی تصریح کرد: قدرت‌ها بدانند یک راه بیشتر وجود ندارد و آن احترام، تکریم، تواضع و فروتنی در برابر ملت بزرگ ایران است.


وی تأکید کرد: چه کسی فکر می‌کرد قدرت‌هایی که می‌گفتند ایران نباید از انرژی هسته‌ای بهره‌مند باشد، روزی در برابر مقاومت ملت ایران سر تسلیم فرود آورند.


طرح‌های عمرانی استان کردستان


رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تأسف از وقوع سیلاب در بخش‌هایی از کشورمان و از جمله استان کردستان خاطرنشان کرد: همانطور که در جلسه هیأت دولت اعلام کردم باید خودمان را بهتر از قبل برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه آماده کنیم و البته باید بتوانیم بهتر این رخدادها را پیش‌بینی کنیم و از سوی دیگر باید توان کافی برای جبران خسارت‌ها پس از وقوع هر حادثه‌ای داشته باشیم.








دیپلمات‌های شما که فرزندان رشید و قهرمان این ملت هستند، توانستند در برابر شش کشور بزرگ و قدرتمند جهان به پیروزی تاریخی دست یابند

روحانی در ادامه در تشریح طرح‌های دولت برای تسریع عمران و آبادانی کردستان به تصویب ۳۱ طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر ۸۸۰ میلیارد تومان برای این استان اشاره کرد و گفت: دولت طرح‌های متعدد و متنوعی برای تسریع در روند توسعه کردستان در دست دارد که این ۳۱ طرح بخشی از آن‌هاست و در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به طور کامل اجرایی و عملیاتی خواهد شد.


رئیس‌جمهوری در تشریح جزئیات طرح‌های عمرانی استان گفت: اجرای باند دوم راه میاندوآب – کرمانشاه و تکمیل باند دوم راه همدان به سنندج و راه اصلی سنندج به مریوان در بخش حمل و نقل با اعتبار ۳۴۲ میلیارد تومان، اجرای طرح‌های سدسازی، آب‌رسانی، زهکشی، مدرن کردن شیوه‌های آبیاری و تکمیل تأسیسات فاضلاب در استان کردستان با اعتبار ۴۳۱ میلیارد تومان، تکمیل و بهره‌برداری از چند طرح در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی، اجرای چندین طرح از جمله ساخت و تکمیل چند بیمارستان در استان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و ساخت ورزشگاه در استان و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش دانشگاهی استان و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری کردستان و طرح‌های دیگری در بخش‌های صنعت و معدن و تأمین اعتبار برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی در استان، تکمیل واحدهای نیمه صنعتی در کردستان از جمله طرح‌های مد نظر دولت برای تسریع توسعه و پیشرفت کردستان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته