دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1397 - 13:29
کارشناس امور بین‌الملل در گفت‌وگو با آنا:

انتفاضه جدیدی در فلسطین اشغالی در راه است/ نقش عربستان در تصویب قانون کشور یهود

حسن هانی‌زاده با بیان اینکه عربستان عامل تصویب طرح نژادپرستانه یهودی‌سازی اراضی اشغالی است، گفت: با توجه به تصویب قانون یهودی‌سازی اراضی اشغالی، جنبش‌های جهادی همچون حماس و جهاد اسلامی با آن به‌شدت مخالفت می‌کنند و انتفاضه جدیدی در فلسطین اشغالی آغاز خواهد شد.
کد خبر : 297265

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ کنسیت(پارلمان رژیم صهیونیستی) بامداد جمعه لایحه تبعیض‌آمیز کشور یهود را به‌ طور نهایی تصویب و به قانون تبدیل کرد. این قانون تبعیض‌آمیز سرتاسر سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای صهیونیست‌ها به‌شمار می‌آورد و فلسطینیان را از همه حقوق شهروندی و انسانی خود محروم می‌‌کند. قانون مذکور، توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین را یک ارزش ملی می‌داند و بر ارتقای این شهرک‌ها تاکید می‌کند.


حسن هانی‌زاده، کارشناس امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره اهداف رژیم صهیونیستی از تصویب قانون موسوم به کشور یهود، گفت: «این قانون نژادپرستانه از زمان به قدرت رسیدن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی مطرح و سرانجام پس از هفت سال بحث، تصویب شد. هدف آن در واقع اخراج فلسطینیان ساکن سرزمین‌های 1948 و یهودی‌سازی همه اراضی اشغالی است. به همین دلیل این قانون با قوانین بین‌المللی و منشور حقوق بشر کاملا مغایرت دارد، زیرا با اینکه فلسطین از سوی یهودیان اشغال شده و صهیونیست‌ها با استفاده از ابزارهای خشونت‌آمیز روزانه چندین فلسطینی را شهید می‌کنند، اما تصویب این قانون بدین معناست که هیچ قومیت دیگری در اراضی اشغالی حق حیات ندارد.»


وی افزود: «به نظر می‌آید مرحله بعد از تصویب این قانون و اخراج فلسطینیان از اراضی 1948 مرحله عملیاتی کردن طرح معامله قرن است که اگر این طرح عملیاتی شود، همه اراضی 1948 و 1967 از وجود فلسطینیان خالی می‌گردد. به موجب این طرح که با مشارکت عربستان، رژیم صهیونیستی، آمریکا ، مصر، اردن و امارات تهیه شده است، ساکنان نوار غزه به سمت صحرای سینا اخراج می‌شوند، تشکیلات خودگردان فلسطین باید از بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت فلسطین چشم‌پوشی و به شهرک ابودیس به‌عنوان پایتخت اکتفا کند. همچنین بخش‌هایی از ساکنان کرانه باختری نیز اخراج خواهند شد.


هانی‌زاده با بیان اینکه در مقابل این طرح، عربستان متعهد شده است سالانه 10 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار فلسطینیان قرار دهد، بر معامله میان عربستان و رژیم صهیونیستی بر سر موضوع فلسطین تاکید کرد و گفت: «عربستان عامل تصویب طرح نژادپرستانه یهودی‌سازی اراضی اشغالی است و معامله قرن نیز از سوی محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مورد بحث قرار گرفته است.»


این کارشناس امور بین‌الملل درباره اوضاع غزه و برقراری آتش‌بس در این منطقه که البته از سوی رژیم صهیونیستی نقض شده است، گفت:‌ «بعد از حدود سه ماه از راهپیمایی بازگشت، خشونت‌ها همچنان در نوار غزه ادامه دارد و رژیم صهیونیستی در این مدت صدها نفر از جوانان فلسطینی را شهید کرده است. اقدامات ابتکاری ساکنان نوار غزه باعث شده است تا رژیم صهیونیستی با طرح مصر برای آتش‌بس در نوار غزه موافقت کند، اما به نظر می‌آید با توجه به تصویب قانون اخیر یهودی‌سازی اراضی اشغالی، جنبش‌های جهادی همچون حماس و جهاد اسلامی با آن به‌شدت مخالفت کنند تا انتفاضه جدیدی در فلسطین اشغالی آغاز خواهد شود.»


حسن هانی‌زاده تاکید کرد: «قانون کنسیت، معامله قرن و اقدامات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه باعث شده است تا خشونت‌ها در نوار غزه تشدید شود و رژیم صهیونیستی در سکوت جامعه جهانی و همچنین سکوت اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی به‌عنوان دو نهاد مهم منطقه‌ای به سرکوب فلسطینیان ادامه دهد.»


انتهای پیام/ 4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته