دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 14:18

سوریه تصویب قانون «کشور یهود» را محکوم کرد

وزارت امور خارجه سوریه به تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
کد خبر : 297221

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه گفت: «دمشق به‌شدت قانون دولت یهودی را که در کنسیت (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شده است، محکوم می‌کند.»


این منبع افزود: «این قانون نژادپرستانه اشغالگری صهیونیست‌ها را طبق یک نظام آپارتایدی همانند آنچه در آفریقای جنوبی وجود داشت تثبیت می‌کند. طبعا اگر حمایت‌های نامحدود دولت‌های آمریکا از رژیم اشغالگر و نامشروع نبود، این قانون پای نمی‌گرفت.»


وی تصریح کرد: «این قانون (نژادپرستانه) نقض صریح قوانین بین‌المللی و تجاوز به حقوق تاریخی ملت فلسطین در تعیین حق سرنوشت و هدف قرار دادن مشروعیت ملی، فرهنگی و انسانی فلسطینیان است.»


به گزارش آنا، پنج‌شنبه گذشته بعد از حدود یک ماه جدل سیاسی، کنسیت (پارلمان رژیم صهیونیستی) شامل 120 عضو، به قانون نژادپرستانه موسوم به «کشور یهود» رای داد. در جلسه رای‌گیری 62 نماینده موافق، 55 نماینده مخالف و دو نماینده ممتنع رای دادند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از تصویب این قانون، این روز را روزی تاریخی برای صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی توصیف کرد.


این قانون که عمدتا نمادین به‌نظر می‌آید، چند روز پس از سالروز بنیان گذاشتن رژیم اشغالگر قدس تصویب شد و طبق آن، سرزمین‌های اشغالی وطن تاریخی یهودیان به‌شمار می‌رود و آنها حق دارند درباره سرنوشت آنجا تصمیم بگیرند. همچنین فلسطینیان از همه حقوق شهروندی و انسانی خود محروم می‌‌شوند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته