دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 15:48
مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان عنوان کرد؛

صادرات 80 درصد تولیدات گلیم شیرکی‌پیچ سیرجان به خارج از کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه 80 درصد تولیدات گلیم شیرکی‌پیچ سیرجان به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: در سال گذشته یک‌میلیون دلار صنایع‌دستی این استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر : 297197

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، غلامرضا فرخی با بیان اینکه بخش زیادی از صادرات صنایع دستی کرمان از گمرکات استان‌های دیگر انجام می‌شود که به دلیل وسعت و پراکندگی، آمار دقیقی از این صادرات در دست نیست، اظهار کرد: گلیم شیرکی‌پیچ، قالی، پته، شال و صنایع فلزی بیشترین میزان صادرات صنایع دستی کرمان را به خود اختصاص داده است.


وی تصریح کرد: درصدد هستیم برای برندسازی صنایع دستی کرمان، نشان جغرافیایی طراحی کنیم و گلیم شیرکی‌پیچ سیرجان نخستین محصول در استفاده از این نوع برندسازی خواهد بود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: این اداره با اجرای دوره‌های آموزشی صنایع دستی، از فعالان، علاقه‌مندان این حوزه حمایت می‌کند.


وی با اشاره به ثبت جهانی گلیم شیرکی‌پیچ سیرجان تصریح کرد: 80 درصد از تولیدات این بخش به خارج از کشور صادر می‌شود و در حال حاضر تقاضا برای خرید گلیم افزایش یافته است.


فرخی با بیان اینکه برخی از رشته های صنایع دستی در کرمان منسوخ شده و یا در حال فراموشی است، افزود: میراث فرهنگی برای احیای صنایعی مانند مسگری، چاقوسازی، زیورآلات و غیره در حال برنامه‌ریزی و حمایت است.


وی با اشاره به قدمت دیرینه شالبافی در کرمان، تصریح کرد: این صنعت با همت مسئولان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احیا شدن است و در سال‌های آینده یکی از صنایع‌دستی شاخص استان خواهد بود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنای دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: رونق صنایع دستی در گرو تولید، تجارت و صادرات است و باید با بازاریابی، روش‌های فروش نوین و شرکت در نمایشگاه‌ها اقتصادی این حوزه تقویت شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته