دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 14:02

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا: توافق هسته‌ای قرار نیست رفتار ایران را در منطقه تغییر دهد

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا نیز از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به طور تلویحی حمایت کرد.
کد خبر : 29717

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، جیمز کلاپر در سخنانی در این‌باره تصریح کرد: توافق هسته‌ای موجب خواهد شد دسترسی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران میسر شود.


وی در ادامه سخنان خود در این‌باره افزود: نمی‌توان انتظار داشت که نظارت بر این برنامه صد درصد و دقیق باشد، اما بر اساس توافق امضاشده بازرسان بین‌المللی دسترسی بیشتری به این برنامه نسبت به گذشته خواهند داشت.


کلاپر با اشاره به اینکه اکنون مکان‌های بیشتری در ایران در دسترس بازرسان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: من فکر می‌کنم نتانیاهو برنامه هسته‌ای ایران را یک تهدید حیاتی برای اسرائیل می‌داند و به نظر من وی در این‌باره اغراق نکرده است. درباره اهداف و قابلیت‌های ایران در این زمینه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل نظرات یکسانی دارند. از سوی دیگر توافق هسته‌ای قرار نیست رفتار ایران را در منطقه تغییر دهد.


مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: ایران از گروه‌هایی چون حزب‌الله حمایت می‌کند و این مسئله موجب نگرانی ما و اسرائیل است. با وجود این، من کشوری را که حامی گروه‌های مسلح در منطقه است اما توانایی تولید بمب اتم را ندارد، ترجیح می‌دهم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب