دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 10:25
قائم مقام وزیر علوم خبر داد؛

امتیازات اساتید برجسته بعد از بازنشستگی/ حفظ اتاق اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها

قائم مقام وزیر علوم درباره اصلاحات آیین‌نامه بازنشستگی اساتید گفت: تاکید ما به دانشگاه‌ها این است که اتاق اساتید علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه، بعد از بازنشستگی آنها حفظ شود.
کد خبر : 297122

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، عبدالرضا باقری درباره اصلاح آیین‌نامه بازنشستگی اعضای هیات علمی گفت: یک سری اصلاحات در مواد استخدامی اعضای هیات علمی انجام شده است.


وی ادامه داد: در این اصلاحات استادان ممتاز، استادن نمونه و استادانی که نشان‌های ملی مانند نشان علمی و پژوهشی دریافت می‌کنند، می‌توانند علاوه بر ۷۰ سال که در آیین‌نامه پیش‌بینی شده، با نظر هیات امنا، همچنان در دانشگاه فعالیت کنند.


قائم مقام وزیر علوم افزود: البته در آیین‌نامه استخدامی به این موضوع اشاره شده است که دانشگاه می‌تواند از خدمات، اساتیدی که بازنشسته می‌شوند، در حق‌التدریس، پژوهش و راهنمایی دانشجو استفاده کند.


وی ادامه داد: البته تاکید ما نیز به روسای دانشگاه‌ها این است که از اساتیدی که علاقه‌مند هستند و آمادگی دارند که بعد از بازنشستگی با دانشگاه همکاری کنند، استفاده کرده و اتاق آنها حفظ شود تا دانشگاه از خدمات و تجارب آنها استفاده کند.


باقری درباره بازنشستگی گلشنی از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی شریف و عدم استفاده دانشگاه از تجارب وی بعد از بازنشستگی گفت: درباره این موضوع باید از دانشگاه شریف بپرسید، مطمئن هستم که این کار براساس مقررات موجود انجام شده است.


منبع: مهر


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته