دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 10:29

دیدار معاون رئیس‌جمهوری عراق با رئیس ائتلاف ملی شیعیان

معاون رئیس‌جمهوری عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون با حضور در دفتر جریان حکمت ملی، با رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 297106

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز، «نوری مالکی» در دیدار با «عمار حکیم» بر لزوم پاسخگویی فوری دولت به خواسته‌های بر حق تظاهرات‌کنندگان، خدمات‌رسانی به مردم تا حد امکان، تلاش جدی برای رونق اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی، تاکید کردند.


تظاهرات شکل گرفته در شماری از شهرهای عراق، نتیجه انتخابات و روند تشکیل دولت آتی، از جمله موضوعاتی بود که دو طرف در این دیدار درباره آن به تبادل‌نظر پرداختند.
رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و معاون رئیس‌جمهوری این کشور با اعلام پشتیبانی از اقدامات دولت برای حفظ امنیت تظاهرکنندگان، گفتند: «عناصر نفوذی و فرصت‌طلب در تلاش برای به انحراف کشاندن تظاهرات و مطالبات به‌حق تظاهرکنندگان به‌وسیله تخریب و آسیب رساندن به اموال دولتی و خصوصی هستند.‌»


حکیم و مالکی در این دیدار با بیان تلاش‌های بی‌وقفه کمیسیون عالی انتخابات در شمارش آرا، زیر نظر هیات نمایندگان متشکل از قضات، سازمان ملل متحد و نمایندگان احزاب سیاسی، از این تلاش‌ها قدردانی کردند.


دو طرف همچنین درباره کامل‌کردن این فرایند، تسریع در روند اعلام نتیجه، اطمینان‌بخشی به شهروندان عراقی، محافظت از آرای مردم و کاهش زمان خلا قانونی به توافق نظر دست یافتند.


رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف دولت قانون درباره پرونده تشکیل دولت آتی اعلام‌ کردند: «دیدگاه دو طرف برای تشکیل دولت اکثریت ملی، در صورت فراهم آمدن وضعیت مناسب برای عملی کردن آن یکسان است، زیرا این راهکار تنها راه‌حل واقعی بسیاری از مشکلات نظام سیاسی عراق است.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته