دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده تام الاختیار دکتر میرزاده در هیات امنای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در گفت‌وگو با آنا:

تاسیس شرکت‌های دانش بنیان اولین گام برای رسیدن به درآمدزایی است

خبرگزاری آنا: حلمی گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان اولویت اول را برای رسیدن به شرکت های درآمدزا را دارد که تبدیل طرح های تجاری به درآمدزایی و تجاری است حدود ۵ درصد را باید به این طرح ها اختصاص داد.
کد خبر : 297

عبدالمجید حلمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به موضوعات طرح شده در جلسه هیات امنای خراسان رضوی، گفت: موضوعاتی درباره بودجه استان و تغییرات برنامه 5 ساله با یک‌سری تغییرات به تصویب رسید و همچنین تشکیلات مصوب واحد‌ها نیز تصویب و حسابرس استان تعیین شد.


وی با اشاره به شرکتهای درآمد زا تصریح کرد: 16 درصد از بودجه به درآمد‌های غیر شهریه‌ای اختصاص داده شد البته ابتدا حدود 10 درصد پیشنهاد شد که در ‌‌نهایت به 16 درصد افزایش پیدا کرد.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی افزود: برای به وجود آوردن شرکت‌ها و واحدهای درآمدزا راهکارهای مختلفی وجود دارد، یکی موضوع شرکتهای دانش بنیان است که تبدیل طرح‌های تجاری به درآمدزایی و تجاری است حدود 5 درصد را باید به این طرح‌ها اختصاص داد.


حلمی اظهار داشت: در این رابطه با تغییر کاربری‌ها، ساختمان‌ها، زمین‌ها، واگذاری برخی تاسیسات و امکاناتی که دانشگاه در اختیار دارد دانشگاه می‌تواند درآمدزایی داشته باشد.


وی در پایان با اشاره به توسعه کیفی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: دراین رابطه نظر بر این بود که جذب 50 عضو هیات علمی به صورت استادیار و دکترا برای تحصیلات تکمیلی در بودجه پیش بینی شوند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته