دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 01:12
از روز شنبه؛

نشست گروه جی-20 در بوینس آیرس برگزار می‌شود

نشست وزیران دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه بیست از امروز به مدت دو روز در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار خواهد شد.
کد خبر : 296998

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری آناتولی، نشست وزیران دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه بیست از امروز به مدت دو روز در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار خواهد شد.


انتظار می‌رود کشورهای حاضر در این نشست که 85 درصد از کل اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهند، پس از اقدامات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمینه افزایش تعرفه‌های مالیاتی برای کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و چین، تنش های موجود تجاری را در دستور کارشان قرار دهند.


گفته می‌شود کشورهای گروه بیست که تاکنون در مقابل چنین اقداماتی واکنش سختی نشان نداده‌اند، در این نشست موضع محکمی نسبت به آن اتخاذ خواهند کرد.


در این راستا، ائتلاف «تجارت جهانی» که تشکل‌های برزگ اقتصادی را در یک مجموع گردهم آورده است، طی بیانیه‌ای که توسط اعضای این ائتلاف در استانبول، برلین، بروکسل، برزیلیا، بوینس آیرس، لندن، مادرید، دهلی نو، اوتاوا، پاریس، رم، سئول، سیدنی و واشنگتن به امضا رسیده است، از اعضای گروه بیست خواست تا در این نشست رویکرد سختی در قبال اقدامات تهدید‌آمیز برای تجارت آزاد در پیش بگیرند.


در این بیانیه اشاره به نگرانی شرکت‌های بزرگ و کوچک نسبت به نظام تجاری آمده است: جهان کار برای ایجاد زمینه رفاه و آسایش به قوانین مدرن و معتمد بین‌المللی و داوری توانمند، بی طرف و با ثبات نیاز دارد. اعضای گروه بیست را به اجتناب از ایجاد موانع برای آزادی بازار و تجارت کالا و خدمات، مناقصات دولتی و سرمایه‌گذاری فرا می‌خوانیم.


گفتنی است انجمن صنعتگران و کارآفرینان ترکیه «توسیاد»، اتاق تجارت آمریکا، بیزنس یوروپ، کنفدراسیون صنایع انگلستان، اتاق تجارت کانادا، فدراسیون صنایع کره جنوبی و اتحادیه صنایع هندوستان عضو این ائتلاف هستند.


طرح اقتصادی جدید ترکیه که توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور چندی پیش اعلام شده بود، برای اولین بار در یک نشست بزرگ بین‌المللی محک خواهد خورد. برات آلبایراک، وزیر خزانه داری و دارایی و مراد چتینکایا، رئیس بانک مرکزی ترکیه نیز در این نشست حضور خواهند یافت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته