دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون هنری وزارت ارشاد:

خراسان‌شمالی به پایتخت موسیقی مقامی تبدیل شود

اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان‌شمالی با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسفراین برگزار شد.
کد خبر : 296957

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان‌شمالی با معرفی برگزیدگان و با حضور سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری و علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی عصر پنج‌شنبه 28 تیرماه در سالن مهرگان مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین به کار خود پایان داد.


مجتبی حسینی در آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان‌شمالی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان‌شمالی در بخش هنر و موسیقی گفت: موسیقی در خراسان‌شمالی پیشینه دارد و این استان به عنوان یکی از قطب‌های موسیقی مقامی است و موسیقی مقامی در این استان مقبولیت عمومی دارد.


معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لازمه تبدیل شدن خراسان‌شمالی به پایتخت موسیقی مقامی برنامه‌ریزی مستمر از سوی متولیان و فعالان هنر موسیقی مقامی است. با برنامه‌ریزی خلاقانه می‌توان خراسان‌شمالی را به عنوان یکی از شبکه‌های فرهنگ و هنر معرفی کرد.


محمدرضا صالحی، استاندار خراسان‌شمالی نیز در این مراسم گفت: موسیقی مقامی تبلور پرگستره امید از دانش استان را رقم می‌زند. موج زیبایی‌شناسی هنری را در ویژگی‌های ژرف موسیقی مقامی در این استان مشاهده می‌کنیم، وسعت در مفاهیم و پردامنه بودن مفاهیم ارزشمند موسیقی مقامی از ویژگی‌های مهم موسیقی است و امیدواریم هنرمندان کمک کنند تا بنیان‌های علمی، باستانی و تاریخی موسیقی مقامی استان معرفی شود تا فرصت معرفی این استان به عنوان پایتخت موسیقی مقامی فراهم گردد. افرادی که برای اعتلای موسیقی مقامی تلاش می‌کنند نگهبانان و حافظان این میراث عظیم هستند.


حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه پیشکسوتان موسیقی مقامی ریشه‌های کهن این هنر سترگ هستند، گفت: باید برای حفظ اصالت موسیقی مقامی نگاه جوانان به پیشکسوتان باشد. از ایده‌ها، برنامه‌ها و طرح‌ها برای شکوفایی موسیقی مقامی استقبال می‌کنیم.


حسین حصاری، دبیر سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه ۱۰۰ اثر در بخش‌های تک‌نوازی، گروه‌نوازی، پژوهشی و تولیدی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: 6 برگزیده در بخش تک‌نوازی بانوان، پنج برگزیده در بخش تک‌نوازی زیر ۳۰ سال و سه برگزیده در بخش تک‌نوازی بالای ۳۰ سال، پنج اثر گروه نوازی، سه اثر پژوهشی و دو اثر تولیدی در این جشنواره تقدیر شدند.


حصاری ادامه داد: فعال برگزیده در سازهایی که رقیب نداشتند و دو برگزیده تک‌نوازی دوتار ترکمنی نیز شایسته تقدیر شدند.


در ادامه مراسم جوایز برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان‌شمالی اهدا شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب