دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1397 - 17:33

خبرهای خوبی در راه نیست؛ هشدار فدراسیون جهانی شطرنج به ایران

فدراسیون جهانی شطرنج در نامه‌ای کشورهای بدهکار به فیده را تهدید کرد.
کد خبر : 296848

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ بهمن‌ماه سال گذشته رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان به میزبانی ایران در تهران برگزار شد.‌ این مسابقات اگرچه در مجامع بین‌‌‌المللی بازخورد خوبی برای شطرنج ایران به همراه داشت اما هزینه‌های سنگین این رقابت‌ها فدراسیون شطرنج و وزارت ورزش و جوانان را به شدت به دردسر انداخت.


بدهی فدراسیون شطرنج برای میزبانی رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان به فدراسیون جهانی بابت تامین جوایز ‌450 هزار دلار بوده ‌و با توجه به اینکه در چندین نوبت فدراسیون شطرنج اقساط خود را پرداخت نکرد با تذکر و حتی تعلیق موقت از سوی فدراسیون جهانی شطرنج مواجه شد. حالا با گذشت یک سال همچنان بدهی‌های این فدراسیون به فدراسیون جهانی پرداخت نشده است.


آندره فیلاتوف رئیس فدراسیون شطرنج روسیه و نایب رئیس فدراسیون جهانی این رشته هم نامه‌ای را به فیده ارسال کرده که محتوای آن حامی خبرهای خوبی برای ایران نیست.


در این نامه آمده است که کشورهای بدهکار به فدراسیون جهانی باید تا روز 23 جولای (دوشنبه اول مرداد) بدهی خود را تسویه کنند، در غیر این صورت حق شرکت در المپیاد فیده و همچنین انتخابات ریاست فدراسیون جهانی در شهر باتومی را ندارند.


فدراسیون ایران بابت برگزاری رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان، همچنان مبلغی را به فیده بدهکار است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته