دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 12:06
امیری خامکانی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

مخالفت کمیسیون انرژی مجلس با بررسی پرونده دکل نفتی گمشده؛ سازمان بازرسی ورود کرده است/ نامه ملاقات با بابک زنجانی هنوز به قوه قضائیه ارسال نشده است

سخنگوی کمیسیون انژی مجلس شورای اسلامی، گفت: چهار نماینده عضو کمیسیون انرژی که پیگیر پرونده بابک زنجانی هستند، درخواست ملاقات و گفت‌وگو با این متهم را داشتند که این امر مستلزم نامه‌نگاری رئیس کمیسیون با قوه قضائیه است که هنوز انجام نشده است.
کد خبر : 29683

حسینعلی امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره درخواست ملاقات برخی اعضای کمیسیون انرژی از بابک زنجانی، گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس که پیگیر پرونده بابک زنجانی بودند درخواست ملاقات با این متهم اقتصادی را داشتند که این درخواست در کمیسیون انرژی مطرح شده است.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین درباره پرونده موسوم به بابک زنجانی دوم، نیز گفت: گزارشی در این باره به کمیسیون انرژی ارسال نشده است و اطلاعی از آن ندارم.


نماینده مردم زرند در مجلس، درباره وضع تحقیق و تفحص از دکل نفتی گمشده نیز، گفت: مهرماه سال گذشته تعدادی از نمایندگان با استناد به ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای رسیدگی به موضوع دکل نفتی ایران را مطرح کردند.


وی ادامه داد: این ماده تصریح می‌کند که «هر گاه حداقل 10 نفر از نمایندگان یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.» که کمیسیون انرژی اعلام کرد ماده 236 را درخصوص این پرونده نمی‌توان اعمال کرد.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه «پس از اعلام نظر کمیسیون، نمایندگان پیگیر پرونده، درخواست تحقیق و تفحص از دکل نفتی را مطرح کردند»، اظهار کرد: با توجه به اینکه تحقیق و تفحص از این موضوع کلی بود و مربوط به همه قراردادهایی است که با یک شرکت اماراتی منعقد شده بود، کمیسیون انرژی این درخواست را رد کرد.


امیری ادامه داد: از این رو گزارش کمیسیون انرژی درباره تحقیق و تفحص به صحن علنی مجلس ارجاع شد و منتظریم تا در صحن درباره آن تصمیم‌گیری شود.


این نماینده مردم در مجلس، اضافه کرد: اگر در مجلس با تحقیق و تفحص موافقت شود، این درخواست به کمیسیون انرژی ارجاع می‌شود و باید کارگروه آن تشکیل شود.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، خاطرنشان کرد: البته در این فرصت سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی این پرونده ورود کرده و پرونده را به قوه قضائیه ارسال کرده است که احتمالا زودتر رسید‌گی‌های خود را آغاز کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته