دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1397 - 15:47

ضرب‌الاجل 72 ساعته مردم عراق به دولت

تظاهرکنندگان عراقی 72 ساعت به دولت فرصت دادند تا لیستی از 12 خواسته خود را که شامل لغو شورای استان‌ها نیز می‌شود، اجرایی کند.
کد خبر : 296747

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در گزارشی نوشت: «تظاهرات مردم عراق که از بصره آغاز شد و در سراسر این کشور دنبال می‌شد، به‌تدریج روند آرام به خود گرفت. باوجود این آرامش نسبی، صدها نفر در استان بصره تظاهراتی را در شهر ابی‌الخصیب واقع در جنوب این استان برپا کردند و خواستار بهبود ارائه خدمات و ایجاد فرصت‌های شغلی شدند.»


شاهدان عینی گفتند تظاهرات به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد و در آن هیچ‌گونه حرکتی مانند آتش‌سوزی یا بسته شدن خیابان‌ها مشاهده نشد.


طبق این گزارش، تظاهرکنندگان مناطق جنوبی و مرکزی عراق لیستی شامل 12 درخواست تظاهرکنندگان را به آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان عراق ارائه کردند و به دولت 72 ساعت برای اجرای آن مهلت دادند. از جمله این خواسته‌ها لغو شوراهای استان‌ها و شوراهای محلی و توقف پرداخت حقوق بازنشستگی همه اعضای آنهاست. همچنین آنها خواستار کاهش تعداد اعضای پارلمان از 329 نماینده به یک‌چهارم شدند و تاکید کردند، باید از هر استان دو نماینده در کمیته تدوین برنامه حضور داشته باشد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب