دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی چالش زمین‌خواری در «مناظره» این هفته

برنامه «مناظره» این هفته به چالش زمین‌خواری و نبود نظارت نهادهای مسئول پخش می‌شود.
کد خبر : 296683

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، یکی از مسائل و چالش‌هایی که امروز بسیاری از مردم و محاکم قضائی را با خود درگیر کرده است، کلاهبرداری ملکی و زمین‌خواری است. برخی کارشناسان بر این باورند که ریشه این مساله، به رواج قولنامه‌ها و فروش نامه‌های دستی بر می‌گردد و نهادهای قضایی و حاکمیتی، باید این نوع اسناد را ساماندهی کنند.


از سوی دیگر، برخی دیگر تأکید دارند که ریشه بسیاری از این نوع مشکلات، به نبود نظارت نهادهای مسئول برمی‌گردد و نباید کاری کرد که از اعتبار قولنامه‌های دستی بین مردم کاسته شود.


برنامه این هفته «مناظره» قصد دارد تا با حضور برخی از کارشناسان، مسئولان و نمایندگان مجلس، ابعاد این موضوع را تحلیل و بررسی کند.


در برنامه این هفته «مناظره» این سوال از بینندگان پرسیده شده است: آیا موافقید برای پیشگیری از کلاهبردای و زمین‌خواری، معیار اثبات مالکیت املاک، فقط سند ثبت شده باشد؟ 1- بله 2- خیر. علاقمندان به شرکت در نظرسنجی می‌توانند عدد گزینه مورد نظر خود را به سامانه 3000013 پیامک کنند.


برنامه زنده «مناظره» به تهیه‌کنندگی علیرضا اسکندری کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که جمعه‌ها حوالی ساعت 11 صبح با اجرای مرتضی حیدری و با حضور صاحب نظران و اصحاب رسانه پخش می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته