دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 11:19

آیین کهن شکرگزاری برداشت محصول در شیروان برگزار شد

آیین کهن شکرگزاری برداشت محصول در شهرستان شیروان برگزار شد.
کد خبر : 29668

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، در این آیین افروند معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع به اتفاق روشن‌ضمیر مشاور مدیر کل و محمد سیاح سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان نیز شرکت داشتند.


از جمله دیگر مسئولان حاضر در این آیین حسین آفریده نماینده دوره‌های پیشین شیروان در مجلس شورای اسلامی و عزیزی نماینده فعلی مردم شریف شیروان در مجلس، حجه الاسلام سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه و حجه‌الاسلام محمد زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان، قویدل بخشدار سرحد شهرستان شیروان و... بودند.


آیین معنوی شکرگزاری برداشت محصول اهالی روستای نامانلو از سنت‌های دیرینه شیروان است که همه ساله در فصل مردادماه با برگزاری مراسم‌های معنوی بقعه امامزاده زکریا (ع) در حد فاصل روستای نامانلو - گلیل (در حدود 13 کیلومتری شمال شرقی روستا )در مجاورت دشت گلیل همراه است.


این آیین شامل زیارت بقعه متبرکه، مراسم سینه‌زنی، تقدیم نذورات و ادعیه خوانی و راز و نیاز و... است که با حضور انبوه زائران و گردشگران صورت پذیرفت.


از امسال این آیین در «تقویم رویدادهای گردشگری استان » قرار گرفته و امید است در آینده نزدیک با تایید معاونت گردشگری کشور این آیین با حمایت سازمان و در تقویم گردشگری کشور اطلاع‌رسانی ملی بشود.


روستای نامانلو از توابع بخش سرحد در فاصله 90 کیلومتری شمال شرق شیروان قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته