دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده کارفرمایان در شورای‌عالی‌کار در پاسخ به آنا:

بازنگری مزد کارگران قطعا امکان‌پذیر نیست/ اظهارات نمایندگان کارگری تبلیغاتی است

عضو شورای‌عالی کار در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان کارگری مبنی بر بازنگری در مزد کارگران، گفت: با توجه به وضعیت بخش تولید، امکان افزایش مجدد مزد نیست.
کد خبر : 296633

علی‌اصغر آهنی‌ها، عضو شورای‌عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها درباره بازنگری در افزایش مزد کارگران در سال 97، اظهار کرد: وضعیت کارفرمایان بحرانی و سخت است؛ بنابراین افزایش مزد به برای دوم در یک‌سال امکان پذیر نخواهد بود.


وی افزود: کسب و کار در شرایط فعلی اوضاع خوبی ندارند، ضمن آنکه سال گذشته افزایش مزد بیش از تورم بود.


آهنی‌ها با بیان اینکه اظهارات نمایندگان کارگری تبلیغاتی است، گفت: افزایش مزد سال 97 بیش از نقطه تورم هست و افزایش مزد در دستور کار شورای‌عالی‌کار هم نیست.


نماینده کارفرمایان در شورای‌عالی کار با بیان اینکه در نشست بعدی شورای‌عالی کار بررسی مزد در دستور کار نخواهد بود، گفت: صحبت‌ها پیرامون افزایش مزد در شرایط راه‌ انداختن موج و تبلیغاتی است.


به گزارش آنا، پیش از این، علی خدایی، عضو هیئت مدیره کانون شورای‌های اسلامی کار کشور، از درخواست نمایندگان کارگری برای تشکیل نشست شورای‌عالی کار برای افزایش مجدد مزد کارگران با توجه به گرانی‌های اخیر خبر داده بود.


وی گفته بود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، گرانی‌های اخیر هزینه‌های تأمین سبد معیشت کارگری را به شدت افزایش داده است؛ افزایش هزینه در ماه‌های اخیر مشهود است و به همین علت درخواست بررسی مجدد افزایش مزد کارگران در سال 97 را در شورای‌عالی کار داده‌ایم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته