دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سازمان لیگ مرجع تصمیم‌گیرنده در مورد دیدار سوپرجام نیست

سازمان لیگ فوتبال ایران به دلیل عدم حضور استقلال در بازی سوپرجام، پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کرد اما این سازمان از نظر قانون مرجع تصمیم‌گیری و اعلام رای در مورد نتیجه دیدار سوپرجام نیست.
کد خبر : 296532

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، حدود یک ماه پیش، سازمان لیگ، 29 تیرماه را تاریخ برگزاری سوپرجام فوتبال ایران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس اعلام کرد.


درحالی که همه اهالی فوتبال منتظر برگزاری هشتادوهفتمین دربی تهران بودند اما باشگاه استقلال که این روزها اردوی پیش فصل را در کشور ترکیه برپا کرد به دلیل عدم حضور در تهران اعلام کرد که دیدار سوپرجام باید در زمان دیگری برگزار شود و این تیم نمی‌تواند در تاریخ مقرر سازمان لیگ وارد بازی کند.


مسئولان استقلال که رایزنی‌های زیادی با مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انجام دادند تا تاریخ این بازی را به زمان دیگری موکول کنند اما به دلیل آمادگی حضور پرسپولیسی‌ها در این دیدار و همچنین اصرار سازمان لیگ برای برگزاری بازی در این تاریخ، اعلام کردند که نمی‌توانند در روز 29 تیر ماه مقابل پرسپولیس قرار بگیرند.


روز گذشته هم در جلسه‌ای که در سازمان لیگ با حضور نمایندگان باشگاه استقلال و پرسپولیس با مسئولان این سازمان برگزار شد، یکی از اعضای هیات مدیره استقلال که نماینده تام الاختیار باشگاه در این جلسه بود اعلام کرد که استقلال از حضور در بازی سوپرجام انصراف می‌دهد و این صحبت نماینده استقلال باعث شد تا مسئولان سازمان لیگ نتیجه بازی سوپرجام را 3 بر0 به سود پرسپولیس اعلام کنند و سرخپوشان را بدون برگزاری بازی برای دومین بار متوالی قهرمان سوپرجام ایران لقب دهند.


اعلام این خبر از سوی سازمان لیگ، با واکنش‌های اهالی فوتبال و همچنین مسئولان باشگاه استقلال همراه بود. مسئولان استقلال که این روزها در ترکیه به سر می‌برند اعلام کردند که این باشگاه از مسئولان سازمان لیگ درخواست کرد که این بازی در زمان دیگری برگزار شود و هیچ وقت انصراف خودشان از حضور در دیدار سوپرجام اعلام نکردند.


مسئولان سازمان لیگ در واکنش به ادعای استقلالی‌ها اعلام کردند که عضو هیات مدیره این باشگاه که در جلسه روز گذشته حضور داشت خودش را نماینده تام الاختیار باشگاه استقلال معرفی کرد و در جلسه هم انصراف استقلال در این بازی را به مسئولان جلسه اعلام نمود.


شاید مسئولان استقلال هیچ وقت فکر نمی‌کردند که سازمان لیگ به این سرعت چنین تصمیمی بگیرد و نتیجه بازی را اعلام کند و بعد از اعلام نتیجه بازی و از دست دادن قهرمانی سوپرجام به تکاپور افتادند تا بتوانند این رای را عوض کنند.


اما از نظر حقوقی رای اعلام شده از سوی سازمان لیگ مرجعیت قانونی ندارد و آرای چنین موضوعاتی باید از سوی مرجع حقوقی فدراسیون فوتبال که کمیته انضباطی است و در مقام بالاتر مرجع عالی و تجدید نظر که کمیته استیناف است اعلام شود و سازمان لیگ به عنوان برگزارکننده رقابت‌های فوتبال در مقام تصمیم‌گیری در مورد نتیجه بازی سوپرجام قرار ندارد.


در هر صورت سازمان لیگ، تیم پرسپولیس را به عنوان قهرمان سوپرجام فوتبال ایران اعلام کرد و قرار است در یک مراسم کاپ قهرمانی را به این تیم اهدا کند اما استقلالی‌ها به این رای اعتراض دارند و باید منتظر روزهای آینده باشیم تا ببینیم فدراسیون فوتبال و رکن قضایی این فدراسیون که کمیته انضباطی است چه تصمیمی در این مورد اتخاذ خواهد کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته