دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 09:45
در گفت و گو با آنا

کاپیتان تیم ملی هندبال: روی کاغذ شانس کسب سهمیه المپیک را داریم/ قطر شکست‌ناپذیر نیست

محمدرضا رجبی گفت: برای کسب سهمیه المپیک ریو باید از سد تیم چند ملیتی قطر عبور کنیم که این موضوع کار ما را مشکل کرده‌ است.
کد خبر : 29650

کاپیتان تیم ملی هندبال کشورمان در گفت و گو با خبر نگار ورزشی خبرگزاری آنا با بیان این مطلب گفت: «امسال سال سرنوشت سازی برای هندبال ایران است،سالی که ما باید تلاش کنیم تا سهمیه المپیک ٢٠١٦ ریودوژانیرو را کسب کنیم. سهمیه آسیا یک و نیم سهمیه است که 12 تیم برای کسب آن تلاش می‌کنند.»


وی در ادامه با بیان این موضوع که مسابقات انتخابی المپیک قرار است به میزبانی قطر برگزار شود ادامه داد: «تیمی که در صدر 12 تیم قرار بگیرد به طور مستقیم به المپیک می‌رود و تیم های دو و سوم باید در پلی‌آف به مصاف یکدیگر بروند. این موضوع نه تنها کار ما بلکه سایر تیم‌های حاضر در این مسابقات را سخت کرده‌است. در این میان قطر که تیمی چند ملیتی است و بهترین‌های هندبال سایر قاره ها را جذب تیم خودش کرده شانس اول صعود مستقیم به المپیک است. این تیم سال گذشته نایب قهرمان جهان شد که این موضوع نشان دهنده قدرت بالای این تیم است.»


کاپیتان تیم ملی هندبال در پاسخ به این سوال که چقدر برای تیم ایران شانس قائل است تا بتواند سهمیه المپیک را کسب کند گفت: «قابل پیش بینی نیست. نه من بلکه کل بچه‌های تیم امیدوارند این اتفاق بیفتد. اگر روی کاغذ باشد ما شانس کسب سهمیه المپیک را داریم اما کاری سختی مقابل ما قرار دارد. در مسابقات انتخابی همه خوب‌های آسیا هستند. هیچ کدام از این 12 تیم ناامید نیستند. جدا از قطر که فاصله‌اش با سایر تیم های آسیایی زیاد است بقیه تیم‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا در المپیک حضور داشته باشند. تمام مشکل ما بازی با قطر است. میزبانی قطری ها هم کار ما را مشکل‌تر کرده است.»


وی همچنین درخصوص رقبای اصلی تیم ایران در این رقابتها گفت: «به غیر از قطر، کره جنوبی، بحرین، عربستان، کویت و ژاپن حریفان اصلی تیم ایران هستند. شکست این تیم‌ها به غیر از قطر دور از دسترس نیست، البته قطر هم شکست ناپذیر نیست اما این کار خیلی سخت است.»


رجبی همچنین در خصوص «عرفان اسلاموویچ» سرمربی جدید تیم ملی هندبال کشورمان نیز گفت: «عرفان مربی خوبی است. در این مدت کوتاه که با او کار کرده‌ایم نشان داده که از چه دانش بالایی برخوردار است. او در کارش جدی است چرا که می‌داند چه مسابقات سرنوشت سازی پیش رو دارد. البته هنوز با اخلاقیات بازیکنان آشنایی کامل پیدا نکرده‌ است. البته این موضوع متقابل است و به زودی به شناخت خوبی از یکدیگر پیدا می‌کنیم.»


بازیکن تیم هندبال کشورمان ادامه داد: «به غیر از عرفان اسلاموویچ یک بدنساز خوب به نام «نناد» داریم که واقعا در کارش حرفه‌ای است ضمن اینکه مربی گلر‌های تیم ملی هم کارش را به خوبی یاد دارد. در کل کادر فنی خوبی بالای سر تیم قرار دارد که این موضوع ما را به آینده امیدوار تر کرده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته