دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1397 - 15:01
رئیس کل دادگستری تهران تأکید کرد؛

رسیدگی قاطع و سریع به پرونده‌های مربوط به تخلفات ارز، سکه و خودرو

رئیس کل دادگستری تهران بر رسیدگی قاطع، سریع و قانونی به پرونده‌های مربوط به تخلفات ارز، سکه و خودرو تاکید کرد.
کد خبر : 296496

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی در دومین نشست شورای معاونین در سالجاری، با گرامیداشت دهۀ کرامت اظهار کرد: کشورمان در حال حاضر در شرایط ویژه و خاص و به تعبیری جنگ اقتصادی قرار دارد و ضروریست عملکرد ما در حوزه های قضایی تحت مسئولیت خود، با شرایط مذکور سازگاری داشته باشد تا بتوانیم همچون سالهای دفاع مقدس با توکل به خدا و اتکا به مردم و ظرفیت‌های درونی کشور در این عرصه نیز موفق شویم و لازمه تحقق این امر خودباوری، همدلی و وحدت و انجام کار جهادی است.


رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به تخلفات اخیر در حوزه‌های مربوط به ارز، سکه و خودرو اظهار کرد: این امر موجب نابسامانی در بخش‌های اقتصادی کشور شده و لذا مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رئیس قوه قضاییه بر برخورد قاطع و سریع با این موارد تأکید فرموده‌اند.


اسماعیلی تاکید کرد: از این رو تدابیری اتخاذ شده تا با تعیین شعب ویژه و قضات مجرب و با انگیزه به پرونده‌های فوق در کمترین زمان و به نحو قاطع و قانونی در مراحل مختلف اعم از دادسرا، محاکم کیفری یک، دو، انقلاب و دادگاه های تجدیدنظر استان رسیدگی و تصمیمات مقتضی گرفته شده و با متخلفین احتمالی برابر مقررات برخورد شود و یقینا دستگاه قضایی با انجام این امر، خدمت بزرگی به مردم شریف ایران اسلامی خواهد کرد.


وی در پایان سخنان خود به فراز مهمی از فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه ا... تعالی) مبنی بر اینکه "قوۀ قضاییه از بخش های حاکمیتی به شمار میرود و عملکرد مثبت و منفی آن در نگرش و اعتماد عمومی نسبت به نظام و حاکمیت نقش بسزایی دارد" اشاره و تأکید نمود: این فرمایش مقام معظم رهبری، مسئولیت تک تک ما در تشکیلات قضایی را دو چندان می‌نماید. لذا لازم است در جهت تحقق منویات معظم له با جدیت تمام و بکارگیری همه ظرفیت‌های قانونی موجود در برخورد قاطع و قانونی با افرادی که به آرامش جامعه لطمه وارد می کنند، جانانه تلاش کنیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب