دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علیرضا فغانی درگفت‌وگو با آنا:

بازی فرانسه و آرژانتین حساسیت بیشتری داشت/ امیدوارم برای قضاوت در جام ملت‌ها انتخاب شوم

داور دیدار رده‌بندی جام جهانی گفت: همه بازی‌هایی که در آنها قضاوت کردیم حساسیت‌های خاص خود را داشتند اما به نظرم بازی فرانسه و آرژانتین دارای حساسیت بیشتری بود.
کد خبر : 296378

علیرضا فغانی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد قضاوت‌هایی که در جام جهانی 2018 روسیه به همراه تیم داوری‌اش داشت، گفت: «ما در 4 بازی مسئولیت قضاوت بازی‌ها را برعهده داشتیم. بدون تردید اگر در هر مسابقه‌ای که از سوی کمیته داوران فیفا انتخاب می‌شدیم، عملکرد خوبی نداشتیم از قضاوت در بازی بعدی محروم می‌‌شدیم اما این اتفاق نیفتاد و نهایتا منجر به قضاوت تیم ما در بازی رده‌بندی میان انگلیس و بلژیک شد.»


وی در خصوص اینکه او در المپیک 2016 ریو هم چند بازی را از جمله دیدار فینال را قضاوت کرده و چه تفاوتی میان بازی‌های المپیک و جام جهانی وجود دارد، اظهار کرد: «بدون شک جام جهانی مهم‌تر از المپیک است چون به فوتبال اختصاص دارد و در المپیک بیش از 20 رشته ورزشی برگزار می‌شود. شکی نیست تیم داوری که در رده‌بندی جام جهانی فضاوت کرده بیشتر از داوری که فینال المپیک را سوت زده، دیده شده است ولی آنچه اهمیت بیشتری دارد تلاش ما برای انجام کاری بی‌عیب و نقص در فینال المپیک میان برزیل و آلمان بود و در دیدار انگلیس و بلژیک هم سعی کردیم بهترین قضاوت‌‌مان را داشته باشیم. همچون دیگر بازی‌هایی که در روسیه داوری کردیم.»


داور بین‌المللی فوتبال ایران درباره اینکه قضاوت کدام دیدار در جام جهانی برایش دشوارتر بود، بیان کرد: «همه بازی‌ها حساسیت‌های خاص خودش را داشت اما به نظرم بازی فرانسه و آرژانتین دارای حساسیت بیشتری بود. اگر چه مهم‌ترین بازی که در آن به قضاوت پرداختیم دیدار رده‌بندی بین بلژیک و انگلیس بود.»



وی در مورد نقش محمدرضا منصوری و علیرضا سخندان در موفقیت تیم داوری‌اش در جام جهانی اظهار کرد: «اگر در تمامی سال‌های گذشته به صورت یکدل و متحد انجام مسئولیت نمی‌کردیم، بدون شک به چنین موفقیت‌هایی نمی‌رسیدیم. اگر خدایی ناکرده کوچکترین کم کاری از سوی یکی از ما 3 نفر صورت می‌گرفت، نمایندگانی از ایران در جام جهانی روسیه حضور نداشتند.»


فغانی در مورد تکنولوژی VAR و اینکه در دیدارهایی که او داوری کرد به این تکنولوژی ویدئو چک نیازی نبود، تصریح کرد: «این تکنولوژی هیچ‌گاه در اختیار ما نبود و اگر داور مسابقه دچار اشتباه فاحشی می‌شد داوران ویدئویی وارد عمل می‌شدند. خوشبختانه ما اشتباه تاثیرگذاری نداشتیم که نیازی به ویدئوچک باشد.»


وی در مورد درآمدی که از جام جهانی روسیه نصیبش می‌شود، بیان کرد: «در جام جهانی گذشته صحبت از 50 هزار دلار بود که به داورانی که قضاوت کردند، پرداخت می‌شد. پول قضاوت‌های‌مان در روسیه با توجه به تحریم‌هایی که هستیم با وساطت فدراسیون فوتبال یک تا دو ماه دیگر به دستم می‌رسد. البته در این دوره رقم دقیقی که قرار است به من و کمک‌هایم پرداخت شود، هنوز مشخص نشده است ولی با توجه به حضور داوران ویدئویی به نظرم این دوره پرداختی به داوران کمتر از 2014 برزیل باشد.»


داور بین‌المللی فوتبال ایران تاکید کرد: «اگر حواشی تاثیری در کار ما داشت باید در دیدار رده‌بندی نمایش ضعیفی را ارائه می‌کردیم اما نمره قبولی در آن مسابقه گرفتیم تا ثابت کنیم کوچکترین توجهی به حواشی نداریم.»


وی در مورد اینکه پس از جام جهانی قصد خداحافظی دارد یا خیر، اظهار کرد: «الان در حال استراحت هستم ولی قصد دارم خود را آماده قضاوت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کنم و امیدوارم بتوانم با عملکردی خوب از سوی AFC برای داوری در جام ملت‌های آسیا نیز انتخاب شوم.»


فغانی در پایان در مورد اینکه وی اعلام کرد برای خرید یک عروسک برای فرزندش باید یک میلیون تومان بپردازد و او توانایی خرید چنین هدیه‌ای را ندارد، تصریح کرد: «من به صورت کلی از گرانی روسیه گفتم و اینکه داوران توانایی خرید هدیه برای اعضای خانواده‌شان را ندارند.»



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته