دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1397 - 13:52
رئیس منطقه 9 دانشگاه پیام نور عنوان کرد؛

ساماندهی و کاهش هزینه‌ها؛ هدف اصلی منطقه‌ای کردن دانشگاه پیام نور

رئیس منطقه 9 دانشگاه پیام‌نور گفت: هدف نهایی منطقه‌ای شدن دانشگاه پیام نور ساماندهی و کاهش هزینه‌ها است و در این ساختار، تفویض اختیار به مراکز و واحدها زیاد خواهد شد.
کد خبر : 296336

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عزیزالله نژاد‌علی در نشستی با حضور رئیس دانشگاه پیام‌نور و معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: منطقه‌ای شدن دانشگاه پیام‌نور همسو با سیاست‌های دولت و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، در حال انجام است و این تکلیفی است که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم بر عهده دانشگاه پیام‌نور نهاده شده است.


وی گفت: آمار جمعیت دانشجویی این منطقه 40 هزار نفر است و کارکنان دانشگاه باید با حوصله و گشاده‌رویی با ارباب رجوع برخورد کنند. هریک از کارکنان باید مقوله کیفیت بخشی را جدی بگیرند.


نژادعلی همچنین ساماندهی نیروهای انسانی در مراکز و واحدهای خراسان شمالی ضروری دانست.


محمود ثمینی معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به کتاب محور‌بودن دانشگاه پیام‌نور، دانشجویان این دانشگاه از باسوادترین قشر دانشجویی دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند و در مقاطع تحصیلات تکمیلی بدون هیچگونه سهمیه‌ای و به راحتی در دانشگاه‌های معتبر کشور پذیرفته می‌شوند، خوشبختانه در دانشگاه پیام‌نور این کیفیت مشاهده می‌شود.


ثمینی ضمن انتقاد از رشد بی‌رویه مراکز آموزش عالی در گذشته، به اهمیت و ضرورت ساماندهی آن تاکید کردند.


همچنین جلیل مسعودی‌فر رئیس دانشگاه پیام‌نور بجنورد نیز در ادامه این جلسه گفت: منطقه 9 دانشگاه پیام نور شامل چهار استان خراسان شمالی،خراسان رضوی،خراسان جنوبی و سمنان است و قرار بر این است تا ساختار استان‌ها در درون منطقه حفظ شود. قراربر این شده تا دانشگاه پیام‌نور به 10 منطقه تقسیم شود و تاکنون تکلیف پنج منطقه مشخص شده و مابقی تا هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.


وی از معاون استاندار خراسان شمالی درخواست همکاری و همراهی دراین خصوص را مطرح و اظهار امیدواری کرد: با کمک مجموعه استانداری هر استان بتوان به جو روانی حاصل از منطقه‌ای شدن و ساماندهی نیروها و واحدها کمک کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته