دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1397 - 10:08
ظریف در گفت‌وگو با یورونیوز:

اتحادیه اروپا باید برای اجرای برجام تضمین عملی ارائه کند

وزیر امور خارجه ایران گفت: اتحادیه اروپا باید در راستای اجرای برجام تعهدات سیاسی خود را با اقدامات عملی تضمین کند.
کد خبر : 296291

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، "محمدجواد ظریف"، وزیر امور خارجه ایران، در گفت‌وگو با این شبکه خبری اظهار کرد: اتحادیه‌ اروپا باید اقدامات بیشتری را برای ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه انجام‌ دهد و در ضمن باید تعهدات سیاسی خود در برجام را با اقدامات عملی‌ تضمین کند.


وی در خصوص انتظار ایران از اتحادیه‌ اروپا گفت: ما از اتحادیه اروپا انتظار داریم مواردی که به صورت سیاسی برای انجام آن متعهد شده‌اند را در عمل نیز نشان‌دهند و در ضمن تعهدات آنان باید در عرصه‌های اقتصادی، انرژی، حمل‌ونقل و در سایر بخش‌ها نیز اجرایی شود. اتحادیه اروپا باید از قدرت و توانایی بالای خود برای برقراری صلح‌ و‌ ثبات در خاورمیانه و گفت‌و‌گو‌های بین‌المللی بهره بیشتری ببرد.


ظریف در ادامه تصریح کرد: ایران روابط خوب خود را با روسیه و سوریه ادامه می‌دهد ولی ایالات‌متحده را به خاطر حمایت از تروریسم بین‌الملل و داعش سرزنش می‌کند. باید توجه داشت هدف ایران و روسیه همکاری برای نابودی تروریسم و افراطی‌گری در منطقه است.


وی ادامه داد: ترامپ و هم‌پیمانان وی از داعش و تروریسم بین‌الملل حمایت می‌کنند و با توجه به شواهد به دست آمده سلاح‌های تولیدی آنان در اختیار این گروه‌ها قرار‌دارد. پس‌ اگر با دقت به سوریه و تحولات آن نگاه‌ کنید، خواهید‌ دید که تنها مردم سوریه و متحدان این کشور در حال مبارزه با تروریسم هستند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته