دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1397 - 02:48
وزیر دادگستری:

واگذاری شرکت‌های دولتی باید با آماده‌کردن زیرساخت‌های لازم باشد

وزیر دادگستری گفت: در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی، باید ضمن پیش بینی‌های لازم و آماده کردن زیر ساخت‌ها، اقدام کنیم که به ناکامی ختم نشود.
کد خبر : 296194

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت دادگستری، سید علیرضا آوایی، در جلسه تکریم اعضای پیشین و معارفه اعضای جدید هیات داوری واگذاری ضمن تقدیر از عملکرد اعضای این هیات اظهار کرد: با توجه به سوابق درخشان اجرایی و علمی اعضای جدید این هیات، امیدواریم در آینده شاهد توفیقات بیشتر آن در امور واگذاری در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی باشیم.


وزیر دادگستری درباره نحوه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور افزود: در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی، باید ضمن پیش‌بینی‌های لازم و آماده کردن زیر ساخت‌ها، اقدام به واگذاری کنیم که به ناکامی ختم نشود.


وی همچنین افزود: در دنیای امروز کسانی که صاحب سرمایه و ثروت بوده و در عرصه کارآفرینی فعال هستند دارای حرمت اجتماعی بوده و امتیازات زیادی برای آنها در نظر گرفته می شود، در جامعه ما نیز باید نگاه مثبت و مطلوبی به اینگونه افراد وجود داشته باشد و در یک فضای سالم موجب می‌شود رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار و تولید در کشور وجود داشته باشد.


بر اساس ماده ۲۱ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، هیات داوری در وزارت دادگستری مسئول رسیدگی به دعاوی و اختلافات ناشی از واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی است و می‌تواند نقش موثری در تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی داشته باشد و در روند خصوصی سازی تسهیل و تسریع ایجاد کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته