دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1397 - 02:23

بزرگ‌ترین پیمان تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و ژاپن به امضا رسید

اتحادیه اروپا و ژاپن یکی از بزرگترین معاملات تجارت آزاد را امضا کرده‌اند که تقریبا یک سوم تولید ناخالص ملی جهان و 600 میلیون نفر ازجمعیت جهان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
کد خبر : 296184

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از بی بی سی، اتحادیه اروپا و ژاپن یکی از بزرگترین معاملات تجارت آزاد را امضا کرده‌اند که تقریبا یک سوم تولید ناخالص ملی جهان و 600 میلیون نفر از جمعیت جهان را تحت پوشش قرار می‌دهد.


فرآورده‌های لبنی حجم عمده صادرات اتحادیه اروپا به ژاپن را شامل می‌شود این در حالی است که در طرف مقابل خودرو‌های تجاری حجم گسترده صادرات ژاپن به اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد.


این قرارداد در حالی به امضا رسید که گویا پاسخی به اقدامات اخیر ترامپ پیرامون وضع تعرفه تجاری برای واردات کالاهای اروپایی به کشورش بود.


"ژان کلود یانکر" رئیس کمیسون اروپا در خصوص این قرارداد ضمن ارائه توضیح گفت:‌ "ما با این قرارداد در صدد آن هستیم تا به وسیله تجارت آزاد به شرایط برد-برد در حوزه‌های اقتصادی و بازرگانی دست پیداکنیم، محتوای این توافق فراتر از خواست طرفین است ما با این قرارداد تلاش داریم تا در خصوص آینده تجارت آزاد و عادلانه به یک ساختار مشترک و واحد دست پیداکنیم. "


وی در ادامه افزود: " ما با امضای این قرارداد به دنیا ثابت کردیم که در صورت همکاری با یکدیگر بسیارموفق تر عمل می‌کنیم. این مسئله در خصوص یافتن ارزشها، اصول مشترک و پیداکردن راه‌ حل‌های مهم برای همه کسانی است که در این خصوص نگران هستند. "


"شینزو آبه"، نخست وزیری ژاپن در خصوص این قرارداد تصریح کرد:" امضای این توافقنامه برای مشارکت اقتصادی به جهان نشان داد که ژاپن و اتحادیه اروپا از عزمی جدی و سیاستی واحد برای به دست آوردن پیروزی و موفقیت در روابط آزاد تجاری برخوردارند و تمایل دارند با این اقدام دیگر کشورهای جهان را نیز به حرکت در این مسیر تشویق کنند. "


در پایان "دونالد تاسک"، رئیس شورای اروپا با تایید سخنان شینزو آبه تاکید کرد: " امضای این قرارداد پیامی بسیار روشن و صریح خطاب به سیاست های برخی کشورها در جهان داد. "


به گزارش آنا، طبق این توافقنامه قرار است تا بیش از نود درصد تعرفه‌های گمرکی برای ورود کالاها بین طرفین برداشته شود که موجب خواهد شد تا قیمت نهایی محصولات وارداتی توسط طرفین کاهش چشمگیری پیداکند. متن این توافقنامه قرار است تا پایان سال جاری میلادی قبل از اجرایی شدن در سال ۲۰۱۹ به تصویب مجلس ژاپن و پارلمان اروپا برسد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته