دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با کارشناس ارشد بازار سهام بررسی شد؛

سایه سنگین «ارز» و «اخزا» بر معاملات بازار سهام/ معامله‌گران نظاره‌گر شدند

کارشناس ارشد بازار سرمایه نرخ ارز، تحریم‌ها و تغییرات سود اسناد خزانه اسلامی را از دلایل مهم افزایش ریسک در بازار اعلام کرد و گفت: درباره تحریم‌ها، هنوز هیچ چیز ملموس و قابل پیش‌بینی نیست.
کد خبر : 296173

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، بازار سهام طی روزهای گذشته در حالت انتظار و به عبارتی شرایط نظاره سهامداران و سرمایه‌گذاران به سر می‌برد تا قدرت پیش‌بینی نسبت به رخدادهای پیش‌رو افزایش یابد.
در این باره با امیر افسر، کارشناس ارشد بازار سرمایه و یکی از مدیران باسابقه بخش سرمایه‌گذاری گفت‌وگوی کوتاهی ترتیب دادیم تا علل این رفتار سهامداران مورد بررسی قرار گیرد.


وی با بیان اینکه بازار سرمایه تحت تأثیر نرخ ارز در بلاتکلیفی به سر می‌برد، تصریح کرد: آشفتگی‌های اخیر ارزی موجب شده تا سرمایه‌گذاران با ریسک‌ بالایی در بازار مواجه شوند.


افسر همچنین عامل دیگر اوضاع این روزهای بازار را افزایش نرخ سود «اخزا» اعلام کرد و گفت: اوراق خزانه اسلامی با جذب نقدینگی‌های سنگین بازار، ریسک سرمایه‌گذاری را تا حد زیادی افزایش داده است.


این کارشناس‌ارشد بازار سرمایه معتقد است که حالت تردید در بازار سرمایه با تداوم شرایط فعلی پابرجا خواهد ماند و از طرفی همه منتظرند تا شرایط با ثباتی بر بازار حکمفرما شود.


وی با تأکید بر اینکه موضوع تحریم‌ها و کم‌وکیف آن برای سرمایه‌گذاران ملموس نیست، خاطرنشان کرد: پیش از این بازار با چنین تحریم‌هایی مواجه بوده است و مسئله تازه‌ای نیست بنابراین باید دید این تحریم‌ها تا چه حدی اجرایی و بر شرکت‌های صادراتی اثرگذار است.


وی همچنین درباره سهم عرضه‌های اولیه اخیر همانند پتروشیمی پارس در خروج نقدینگی از بازار، گفت: نمی‌توان گفت که عرضه اولیه پتروشیمی پارس و غدیر نقدینگی‌های بازار را تحت‌الشعاع قرار داده است؛ چراکه اگر در روزهایی که شاخص تا 2500 واحد رشد داشت، می‌توانست نقدینگی مورد نیاز برای خرید این شرکت‌ها را به راحتی هضم کند؛ علاوه بر این باید گفت که چالش جدی بازار، افزایش ریسک‌های ناشی از 3 عاملی است که مورد اشاره قرار گرفت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: بازار سهام بورس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته