دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1397 - 18:37
قائم مقام وزیر علوم مطرح کرد؛

تحول به دانشگاه کار‌آفرین و پاسخگویی به نیازهای جامعه؛ دو ماموریت جدید دانشگاه‌ها

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحول به دانشگاه کار‌آفرین و پاسخگویی به نیازهای جامعه دو ماموریت جدید دانشگاه‌های کشور در شرایط جدید است که در کنار تربیت نیروی متخصص و تولید علم، چهار ماموریت اساسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تشکیل می‌دهند.
کد خبر : 296121

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، عبدالرضا باقری در آیین معارفه سرپرست دانشگاه خوارزمی و تکریم از سرپرست سابق این دانشگاه گفت: در دهه‌های گذشته مهمترین ماموریت دانشگاه‌های کشور تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای کشور بود که مدتی بعد، نقش‌آفرینی و سهم گرفتن از تولید علم جهانی نیز به آن اضافه شد و تاکنون دانشگاه‌های کشور در این دو ماموریت موفق عمل کرده‌اند.


وی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته نیازمند گسترش آموزش عالی و ایجاد واحدهای آموزش عالی در سراسر کشور بودیم افزود: اولویت امروز کیفی‌سازی آموزش عالی است و در همین راستا طرح افزایش توان اشتغال‌پذیری دانشجویان و کسب مهارت‌های کارآفرینی از مهرماه برای دانشجویان کارشناسی به اجرا درمی‌آید.


رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم با تاکید بر ضرورت پاسخگویی دانشگاه‌ها به نیازهای جامعه و به خصوص نیازهای محیط پیرامون خود گفت: باید با مشارکت گروه‌های مختلف آموزشی از سویی و دستگاه‌های احرایی و بخش خصوصی از سویی دیگر؛ هسته‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها تشکیل شود و برای رفع مشکلات مشخص در جامعه اقدام کند.


در ادامه این آیین، عزیزاله حبیبی، سرپرست دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: ارتقای جایگاه دانشگاه خوارزمی به یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور مهم‌ترین هدف مسئولان این دانشگاه در دوره جدید است.


حبیبی، افزایش میزان استقلال روسای دانشکده‌ها، قانون‌گرایی در همه زمینه‌ها، استفاده از خرد جمعی، فعالیت در چارچوب منافع ملی کشور و حرکت به سمت تحقق دانشگاه کارآفرین را از دیگر اولویت‌های مسئولان دانشگاه خوارزمی در دوره جدید ذکر کرد.


وی تاکید کرد: برای بین‌المللی شدن دانشگاه خوارزمی باید در همه فرایندها استاندارد‌سازی کنیم و این امر باید در همه فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی و در ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام شود.


عبدالرحیم نوه‌ابراهیم سرپرست سابق دانشگاه خوارزمی نیز در این آیین گفت: در طول تصدی مدیریت این دانشگاه کوشش کردیم تا فعالیت‌های خوبی که دکتر سبحان‌الهی رئیس اسبق این دانشگاه آغاز کرده بود ادامه یابد و دچار وقفه نشود.


وی با تبریک انتصاب حبیبی به سمت سرپرست دانشگاه خوارزمی، وی را دارای تجارب مدیریتی خوبی دانست و ضمن آرزوی توفیق در مدیریت، بر حمایت همه اساتید، کارکنان و دانشجویان از مدیریت جدید تاکید کرد.


در پایان این آیین، لوح قدردانی وزیر علوم از سرپرست سابق دانشگاه خوارزمی و حکم انتصاب سرپرست جدید توسط دکتر باقری، قائم مقام وزیر علوم به آنها اعطا شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته