دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1397 - 16:01

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی در اردبیل برگزار می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی در این استان خبر داد.
کد خبر : 296073

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، علیرضا دباغ عبداللهی گفت: اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی استان اردبیل، پیرو جشنواره سراسری استان‌ها با محوریت آشپزی ایرانی و با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری غذا برگزار می‌شود.


وی با اشاره به برگزاری جشنواره در بازه زمانی 3 تا 5 مردادماه، تاکید کرد: این جشنواره شامل بخش‌های مسابقات استعدادیابی آشپزی، انتخاب بهترین مراکز عرضه غذا و اهدای جوایز نفیس به برندگان برتر است.


سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: این جشنواره در شهر اردبیل، منطقه نمونه گردشگری شورابیل، جنب نمایشگاه بین‌المللی و مجموعه شهر خورشید برگزار می‌شود.


به گفته دباغ عبداللهی، جوایز نفیس نقدی از جمله 30 میلیون ریال برای نفر اول، 20 میلیون ریال برای نفر دوم و 10 میلیون ریال برای نفر سوم در بخش استعدادیابی آشپزی عمومی پیش‌بینی شده است و این رقابت مهیج فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل فراهم می‌سازد.


وی تاکید کرد: در بخش مراکز عرضه غذا و آشپزان حرفه‌ای ضمن ارائه گواهی‌نامه معتبر و حضور در رقابت ملی به عنوان مراکز مورد تایید در کتاب، آشپزان و مراکز عرضه معتبر غذا برای بهره‌مندی صنعت گردشگری معرفی خواهند شد.


دباغ عبداللهی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در جشنواره با معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تماس حاصل کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته