دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1397 - 15:15
به مناسبت دهه کرامت؛

رونمایی از مجموعه کتاب‌های بارگاه امام رضا‌(ع) و حضرت معصومه‌(س) در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران

مجموعه کتاب‌های بارگاه امام رضا‌(ع) و حضرت معصومه‌(س) به مناسبت دهه کرامت در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران رونمایی می‌شود.
کد خبر : 296065

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران در ادامه طرح نمایشگاه‌های دوره‌ای و رونمایی آثار خود، به مناسبت دهه کرامت از مجموعه کتاب‌های بارگاه امام رضا‌(ع) و حضرت معصومه‌(س) رونمایی کرد.


این مجموعه کتاب‌های مصور که به عنوان مرجع مطالعاتی غنی از ابنیه آستان قدس رضوی و آستانه مقدسه حضرت معصومه‌‌(س) محسوب می‌شوند به زبان فارسی و انگلیسی به ترتیب در سال‌های 1355 و 1356 شمسی توسط بیژن سعادت نوشته شده و در فلورانس ایتالیا به چاپ رسیده است.


کتاب بارگاه امام رضا‌(ع) شامل اطلاعاتی از تاریخچه شهر مشهد، تصاویر رنگی و سیاه و سفید بارگاه امام رضا(ع) در دوره‌های زمانی مختلف، پلان حرم، نقشه‌های معماری و همچنین تغییرات مسجد گوهرشاد، ضریح مطهر، مناره‌ها، چگونگی معماری حرم و ... است.



کتاب بارگاه حضرت معصومه (س) نیز شامل تاریخچه شهر قم، مجموعه مطالعاتی ابنیه آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، تصاویر رنگی و سیاه و سفید شهر قم در دوره‌های زمانی مختلف، تصاویر قبل و بعد از بازسازی حرم، پلان و نقشه‌های معماری، وضع صحن‌ها و ابنیه مقدسه در دوران مختلف و ... است.


کتابخانه سلطنتی مجموعه نیاوران در حدود سال 1355 شمسی در قسمت شمال‌شرقی این مجموعه در دو طبقه و یک زیرزمین با زیربنای تقریبی770 مترمربع احداث شد و شامل مجموعه‌ای ارزشمند از نسخ خطی و کتاب‌های چاپی است.


علاقه‌مندان برای دیدن این کتاب‌های ارزشمند می‌توانند تا 10 مرداد از ساعت 9 تا 18 به موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند. این مجموعه تا ساعت 19 فعال است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته