دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 13

آشنایی با ۹۹ خطای رایج ذهنی در «هنر شفاف اندیشیدن»

حقیقیت این است ما در طول فرآیندهای مختلف ذهنی از جمله تصمیم گرفتن، انتخاب کردن و… دچار خطاهایی می‌شویم که بعضاً حتی چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم. کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» شامل مواردی است که تحت عنوان خطاهای ذهنی شناخته می‌شوند.
کد خبر : 296011

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری آنا، همه ما در طول روز همواره در حال تصمیم‌گیری، فکر کردن، انتخاب کردن، مقایسه کردن و… هستیم. یعنی کارهایی که توسط ذهن انجام می‌شود، اما آیا واقعا این کار را درست انجام می‌دهیم؟ آیا همیشه تصمیمات درستی می‌گیریم؟ آیا همیشه بهترین گزینه را انتخاب می‌کنیم و در مقایسه دچار خطا نمی‌شویم؟ کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» راهنمایی است که تلاش دارد در این موارد، به ما کمک کند و در واقع دید شفاف‌تری به ما بدهد.


«هنر شفاف اندیشیدن» اثر برجسته رولف دوبلی، نویسنده، رمان‌نویس و کارآفرین سویسی است. رولف دوبلی به خاطر نوشتن کتاب هنر شفاف اندیشیدن بسیار معروف شد و کتابش به سرعت در صدر جدول کتاب‌های پرفروش آلمان قرار گرفت و به زبان‌های متعددی ترجمه شد. اثر دوبلی در ایران به واسطه حضور عادل فردوسی‌پور در گروه مترجمان بیشتر مورد توجه قرار گرفت، بهزاد توکلی و علی شهروز در کار ترجمه همراه فردوسی‌پور بوده‌اند.


دوبلی در این کتاب ۹۹ خطای رایج هنگام اندیشیدن را در ۹۹ فصل کوتاه، توضیح می‌دهد.


نشر چشمه آخرین چاپ این کتاب را در 325 صفحه و به قیمت 32000 تومان به چاپ رسانده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته