دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گفت‌وگوی آنا با مدیرعامل باشگاه سپاهان؛

سقف قرارداد سپاهان 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است/ بازیکنی که دلار می‌خواهد به آمریکا برود

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: سقف قرارداد باشگاه سپاهان 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است و آپشنی هم که برای بازیکنان درنظر گرفتیم مانند باشگاه‌های دیگر، 500 میلیون تومان نیست.
کد خبر : 296010

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی این روزها در اردوی ترکیه به سرمی‌برد. سپاهانی‌ها که در چند فصل گذشته نتوانستند نتایج خوبی در لیگ بگیرند در این فصل امیدوار هستند با هدایت پرافتخارترین مربی فوتبال ایران بار دیگر عنوان قهرمانی را کسب کنند.


مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط زردپوشان اصفهان در اردوی ترکیه گفت: «تیم فوتبال سپاهان بعد از چند جلسه تمرینی که در اصفهان داشت، اردوی یک‌هفته‌ای را در کردان کرج برگزار کرد و در حال حاضر هم راهی ترکیه شد تا طبق برنامه سرمربی تیم، آخرین مراحل اردویی قبل از شروع مسابقات را در این کشور برگزار کند. وضعیت بازیکنان هم بسیار خوب است و طی چند روز گذشته تمرینات خوبی در ترکیه داشتند.»


وی در رابطه با این مساله که چرا اردوی سپاهان در داخل کشور برگزار نشد افزود: «ما برنامه اردویی خودمان را طبق نظر قلعه نویی هماهنگ کردیم و مقدمات اردوی ترکیه حدود یک ماه پیش انجام شده بود. ضمن اینکه قرار بود اردوی سپاهان در ترکیه دو هفته‌ای باشد که مدیریت باشگاه ترجیح داد یک هفته از زمان این اردو کاهش پیدا کند و تیم به کردان برود. در حال حاضر هم اردوی سپاهان در ترکیه حدود 7 روز است، درحالی که بعضی از تیم‌ها اردوی 13-14 روزه‌ای را در کشورهای دیگر برگزار کردند.»


تابش ادامه داد: «متاسفانه همه منتظر حرکات باشگاه سپاهان هستند تا برای تیم حاشیه درست کنند. تیم‌های دیگری که زودتر از ما اردوی خودشان را در خارج کشور آغاز کردند و هنوز در اردو هستند زیر ذره‌بین نیستند اما سپاهان که اردوی یک هفته‌ای را در ترکیه برگزار کرد همه نگران وضعیت باشگاه شدند.»


مدیرعامل سپاهان در مورد وضعیت این تیم در نقل و انتقالات گفت: «ما طبق نظر کادر فنی بازیکنان جدیدی به تیم اضافه کردیم و همه نفرات جذب شده، بازیکنان مدنظر کادر فنی بودند. در حال حاضر هم 6 سهمیه لیگ برتر جذب شدند و بختیار رحمانی هم که به عنوان یکی از سهمیه‌های لیگ برتر به سپاهان آمد در نیم فصل اول راهی تیم دیگری می‌شود و در نیم فصل دوم به سپاهان می‌آید. تقریبا نقل و انتقالات سپاهان تمام شد و فقط به دنبال جذب یک بازیکن خارجی هستیم که کادر فنی درحال بررسی گزینه‌های پیشنهادی هستند.»


تابش با اشاره به مشکلات و نوسانات قیمت ارز اضافه کرد: «با این وضعیت ارز هر بازیکنی که بخواهیم از خارج کشور به خدمت بگیریم گران قیمت خواهد بود ولی در هر صورت تیمی که می‌خواهد موفق شود باید هزینه کند. از طرفی هم، جذب بازیکن ارزان و بی‌کیفیت یعنی دور ریختن پول و گذاشتن بدهی روی دست باشگاه بدون بازدهی فنی.»


وی در خصوص جدایی علی کریمی از سپاهان و پیوستنش به استقلال بیان کرد: «علی کریمی محصول آکادمی سپاهان است ولی در پایان فصل گذشته اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد در این تیم بماند و چون قراردادی با باشگاه نداشت به همین دلیل در انتخاب تیم جدیدش آزاد بود.»


تابش در مورد مصدومیت کریمی افزود: «کریمی تا زمانی که در سپاهان بود مصدومیتی نداشت ولی در پایان فصل در اردوهای تیم ملی مصدوم شد که جام جهانی را هم از دست داد. اما در حال حاضر از وضعیت مصدومیت این بازیکن خبر نداریم و نمی‌دانیم در چه شرایطی با استقلال قرارداد بست.»


مدیرعامل سپاهان در خصوص مبلغ قراردادهای این فصل باشگاه اظهار کرد: «همیشه قراردادهای باشگاه سپاهان مورد توجه برخی افراد بود اما من حاضر هستم کلیه قراردادهای بازیکنان و کادر فنی را دراختیار رسانه‌ها قرار دهم به شرطی که باشگاه‌های دیگر هم همین کار را انجام دهند. سقف قرارداد سپاهان در این فصل یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و آپشنی هم که برای بازیکنان گذاشتیم مثل تیم‌های دیگر به 500 میلیون نمی‌رسد و مبلغ بسیار پایینی است.»


وی افزود: «روزی که امیر قلعه نویی را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم بسیاری از افراد به مبلغ قرارداد او گیر دادند در حالی که مربیان دیگری در لیگ هستند که دو و حتی سه برابر قلعه نویی پول می‌گیرند. چرا هیچ کس به قرارداد این مربیان که چند برابر سایر مربیان لیگ پول می‌گیرند توجه نمی‌کند؟ باشگاه سپاهان بودجه‌ مشخصی برای تیم فوتبالش دارد و همه چیز در این باشگاه شفاف است. بودجه باشگاه ما در سال گذشته حدود 28 میلیارد تومان بود درحالی که اعلام کردند بودجه باشگاه سپاهان 53 میلیارد تومان است. 53 میلیارد تومان بودجه ورزشی کل باشگاه سپاهان بود که حدود 60 تیم ورزشی دارد. باشگاه سپاهان فقط 17 تیم فوتبال در رده‌های مختلف دارد و همچنین تیم‌های مختلفی در قسمت بانوان در لیگ برتر فعالیت می‌کنند که این بودجه مخصوص همه این تیم‌ها است.»


تابش با تاکید بر این مساله که بخاطر مشغله زیاد سفر به روسیه را از دست داد گفت: «این روزها دغدغه زیادی در سپاهان دارم و باید به اوضاع باشگاه سروسامان دهم. بخاطر همین فشار کاری سفر روسیه که به عنوان مدیرعامل باشگاه لیگ برتری سهمیه داشتم را از دست دادم. در حال حاضر هم قصد داشتم یکی دو روزه به اوضاع تیم در ترکیه سر بزنم که باز هم نمی‌توانم به این سفر بروم.»


مدیرعامل سپاهان در مورد این مساله که بعضی از بازیکنان داخلی امسال به تیم‌های خودشان پیشنهاد دادند تا قراردادشان را به دلار ببندند گفت: «خوشبختانه همه بازیکنانی که با سپاهان قرارداد امضا کردند از وضعیت تیم اطلاع دارند و درخواست غیرمنطقی از ما نداشتند. ما حتی سعی کردیم قرارداد بازیکنان خارجی خودمان را به پول ایران ببندیم که این امر میسر نشد. اگر بازیکنی به ما پیشنهاد دهد که قراردادش را به دلار ببندیم به او می‌گویم برای فوتبالش به آمریکا برود.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته