دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش قیمت نفت در صورت تداوم تنش‌های تجاری در جهان

کارشناسان بر این باورند که ادامه جنگ تجاری آمریکا با چین و احتمالا اروپا، در کنار آغاز اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران می تواند به ایجاد نوسان قیمت نفت منتج شود.
کد خبر : 295778

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از تایمز، کارشناسان نفتی بر این باورند که ادامه جنگ تجاری آمریکا یا چین و احتمالا اروپا در کنار آغاز تحریم‌های نفتی علیه ایران به بالا رفتن قیمت نفت و شکل‌گیری دور تازهای از نوسان قیمت نفت در بازار جهانی منجر خواهد شد.


کارشناسان می‌گویند، بعید است که در آینده و با تشدید احتمالی تنش‌‌های تجاری بین آمریکا و چین و احتمالا رویارویی تجاری آمریکا با اروپا و همچنین با وجود تحریم‌های نفتی علیه ایران قیمت نفت کاهش یابد.
ناظران بازار بر این باورند، آغاز اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران به تنهایی پتانسیل بالابردن قیمت نفت در بازار را دارد.
برخی تحلیلگران حتی پیش‌بینی کرده‌اند، در صورتی که آمریکا بتواند تحریم‌های نفتی علیه ایران را به طور کامل و با موفقیت اجرا کند قیمت نفت می‌تواند، حتی به 120 دلار در هر بشکه نیز افزایش یابد.
البته بسیاری از کارشناسان درباره موفقیت آمریکا در این زمینه ابراز تردید کرده‌اند.


حدود ۲ هفته پیش آمریکا به طور رسمی آغاز جنگ تجاری با چین را اعلام کرد و برای 34 میلیارد دلار واردات کالا از چین تعرفه گمرکی 25 درصدی اعمال کرد.
قرار است حدود 2 هفته دیگر آمریکا برای واردات 16 میلیارد دلار کالای دیگر از چین تعرفه اعمال کرده و مجموع واردات مشمول تعرفه گمرکی از چین را به 50 میلیارد دلار برساند.
ترامپ همچنین هفته پیش اعلام کرد که نسبت به اعمال تعرفه گمرکی بر واردات خودرو و لوازم یدکی از اروپا به آمریکا تصمیم‌گیری خواهد کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم قیمت نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته