دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1394 - 15:49

اساسنامه «مدارس زندان‌ها» در آموزش و پرورش تصویب می‌شود

با امضای متن تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، این وزارتخانه موظف به تصویب اساسنامه «مدارس زندان‌ها» در شورای عالی آموزش و پرورش است.
کد خبر : 29575

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، وزارت آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


در این مراسم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور حضور داشتند و بر افزایش سطح سواد و آموزش به زندانیان تأکید داشتند.


تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با 3 فصل و 36 بند به امضای طرفین رسید. براساس این تفاهم‌نامه آموزش و پرورش بایستی اساسنامه مدارس زندان‌ها و کانون‌های اصلاح تربیت در شورای عالی آموزش و پروش تصویب کند.


همچنین این وزارتخانه تأمین نیروی انسانی و ابزار و اقلام آموزشی مورد نیاز زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت را در حد مقدورات برعهده خواهد داشت و علاوه بر آن بررسی و تأیید فضاهای آموزشی پیشنهادی، صدور مجوز راه‌‌اندازی با اختصاص کد آموزشگاهی متناسب با شرایط موجود، صدور کارنامه و مدارک مرتبط منطبق با شاخص‌های رسمی کشور و فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل در فضاهای آموزشی مرتبط پس از اتمام دوره محکومیت و آزادی با رعایت قوانین و مقررات مربوط از دیگر ماموریت‌های موزش و پرورش است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته