دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1394 - 14:15

قائم مقام وزیر راه: احتمال دارد مسکن مهر در سال 95 هم تکمیل نشود/ احتمال حذف چند شرط خرید واحدهای مسکن مهر

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با بیان اینکه در حال حاضر ساخت 250 هزار واحد مسکن مهر در کشور به پایان رسیده است،‌ گفت: درصورت تامین نشدن اعتبار برای پروژه‌های مسکن مهر احتمال دارد پرونده آن در سال 95 نیز بسته نشود.
کد خبر : 29574

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،‌ احمد اصغری مهرآبادی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل فعلی پروژه‌ مسکن مهر در کشور محدودیت منابع اعتباری است، افزود: وزارت راه و شهرسازی مشکلی برای ارائه‌ این واحد‌ها به لحاظ ساخت ندارد اما تامین امکانات زیرساختی این واحد‌ها به اعتباراتی نیاز دارد که هنوز تامین نشده است.


وی تصریح کرد: با وجود تعامل نزدیک میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو به علت نبود اعتبارات لازم کار همچنان بدون رسیدن به یک راه‌حل قطعی باقی مانده است.


مهرآبادی ادامه داد: براساس تعهدات حدود 500 هزار واحد مسکن مهر را تا پایان سال تحویل خواهیم داد که از این میزان 250 هزار واحد نیازمند امکاناتی هستند که از حوزه اختیارات ما خارج‌اند و تنها در صورت رسیدن منابع مالی لازم به پایان خواهند رسید.


وی اضافه کرد: از حدود دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تاکنون یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن به پایان کار اجرایی رسیده است و عملیات اجرایی در سایر مجموعه‌ها نیز ادامه دارد.


قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر درباره‌ طرح افزایش مبلغ وام تاکید کرد: دولت یازدهم در طول ماه‌های گذشته برای افزایش مبلغ این وام تلاش کرد و این تسهیلات ابتدا از 20 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش و تلاش برای رساندن آن به 30 میلیون تومان ادامه دارد.


اصغری مهرآبادی عنوان کرد‌: البته ما مجوزهای ابتدایی لازم برای افزایش مبلغ وام را دریافت کرده‌ایم، اما امیدواریم با رساندن وام 30 میلیون تومانی به تمام واحد‌های مسکن مهر کشور موافقت شود.


وی درباره واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی نیز گفت‌:‌ نکته مهم در اینجا تسهیلات و منابع اعتباری دولت و بانک‌هاست که در پروژه‌های مسکن مهر مورد استفاده قرار گرفته است و باید تعیین تکلیف شود. قطعا نمی‌توان این منابع اعتباری را بدون متقاضی باقی گذاشت زیرا جزو منابع دولتی به حساب می‌آید و باید شرایطی روشن داشته باشد.


اصغری مهرآبادی افزود: همانطور که در دولت قبل نیز سابقه داشت وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرده است تا شرایط را برای واگذاری این واحد‌ها روشن کند البته این روند از ماه‌های قبل نیز آغاز شده است و ما توانسته‌ایم تعداد این واحد‌ها را از 80 هزار واحد به 44 هزار واحد کاهش دهیم.


وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در 13 استان کشور هیچ واحد مسکن مهر بدون متقاضی نداریم، ادامه داد‌: در استان‌های دیگر نیز تعداد آنها متغیر است برای مثال در آذربایجان غربی تنها 120 واحد و در زنجان 29 واحد بدون متقاضی باقی مانده است.


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر تصریح کرد: اصلی‌ترین استان‌های دارای واحد مسکن مهر بدون متقاضی خوزستان، خراسان رضوی، گیلان و لرستان هستند که امیدواریم با موافقت دولت نسبت به طرح جدید کار آنها نیز تعیین تکلیف شود.


اصغری مهرآبادی با اشاره به امکان حذف برخی از شرط‌ها برای خرید مسکن مهر نیز اظهار کرد: در حال حاضر تمام متقاضیان مسکن مهر باید چهار شرط عمده از جمله تاهل، حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، فرم ج به معنی عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای خرید مسکن، فاقد مالکیت مسکن یا زمین مسکونی را داتشه باشند.


وی تاکید کرد: هرچند هنوز هیچ یک از این برنامه‌ها نهایی نشده است، احتمال این وجود دارد در راستای روشن شدن شرایط این 44 هزار واحد بدون مشتری با حذف یک، دو یا حتی سه شرط از دریافت مسکن مهر موافقت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته