دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1397 - 09:47

ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره غیرمستقیم ایران و رژیم صهیونیستی

یک روزنامه کویتی مدعی شد علت سفر دکتر ولایتی به مسکو این بود که روسیه مطالبات رژیم صهیونیستی را به تهران ابلاغ کرد و از تهران خواست نماینده‌ای با صلاحیت کامل برای رایزنی درباره حضور ایران در سوریه معرفی کند.
کد خبر : 295544

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه الجریده چاپ کویت در گزارشی به‌نقل از یک منبع دیپلماتیک خارجی مدعی شد، سفر هم‌ زمان دکتر علی‌اکبر ولایتی و بنیامین نتانیاهو به مسکو تصادفی نبوده است، بلکه روسیه برنامه‌ریزی کرده بود تا مذاکراتی غیرمستقیم میان دو طرف انجام شود تا به توافقی در زمینه حضور نیروهای ایرانی در جنوب سوریه دست یابند.


این منبع ادعا کرد روسیه به تهران مطالبات رژیم صهیونیستی را ابلاغ کرد و از تهران خواست نماینده‌ای با صلاحیت کامل برای دستیابی به راه‌حلی برای «مشکلات ایران» در سوریه معرفی کند. بنابراین، ولایتی برای دیدار با ولادیمیر پوتین به مسکو رفت و پیشنهادات ایران را در پاسخ به مطالبات رژیم صهیونیستی مطرح کرد و به همه مطالبات صهیونیست‌ها پاسخ داد.


به‌ادعای این منبع، ولایتی در دیدار با پوتین پیشنهادات هسته‌ای ایران را مطرح کرد که شامل شروط تهران برای پذیرش خواسته‌های آمریکا در زمینه پرونده هسته‌ای می‌شد. پوتین اکنون حامل پیام تهران است تا آن را در هلسینکی به گوش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برساند.


الجریده نوشت:‌ «بعد از این نشست بود که ولایتی دیدارش را با پوتین دوستانه و سازنده توصیف کرد و گفت ایران، روسیه را ریکی راهبردی به‌شمار می‌آورد و روسیه آماده سرمایه‌گذاری در حوزه نفتی ایران است. دو کشور همچنین در زمینه همکاری در سوریه به توافق دست یافتند.»


به گزارش آنا، چهارشنبه گذشته دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل راهی مسکو شد تا پیام‌های رهبر ‌معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری کشورمان را به رئیس‌جمهوری روسیه ابلاغ‌ کند. این سفر در زمانی انجام شد که آمریکا از برجام خارج شده است و قصد دارد تحریم هایی را علیه ایران اعمال کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته