دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علی‌عسکری: اخراج بی‌ضابطه اساتید و کارمندان در دانشگاه آزاد، دروغ محض است

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر اخراج بدون ضابطه اساتید و کارمندان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این خبر دروغ محض و فضاسازی علیه دانشگاه آزاد اسلامی است که به منظور تامین منافع برخی افراد خاص مطرح می‌شود.
کد خبر : 29554

حجت الاسلام علی عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: پیش از این، یکی از نمایندگان محترم مجلس با نگاه منفعت جویانه و شخصی درباره عزل و نصب، جایگاه و مسئولیت افراد به دانشگاه آزاد شهرشان امر و نهی می کرده است. خوشبختانه رییس جدید واحد آن شهرستان که چهره علمی برجسته ای هم هستند در مقابل این زیاده خواهی ها ایستاد و به آن پایان داده است اما متاسفانه آن شخص رویه فرافکنی در پیش گرفته و برخی رسانه‌ها که سابقه تخریب دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه خود دارند نیز با سوءاستفاده از تعطیلات دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت عید سعید فطر، ادعاهای نادرست را منتشر کرده‌اند.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با اشاره به این نکته که «مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی پایبندند» ادامه داد: مدیران دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر اساس قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی که بر استقلال دانشگاه ها تاکید دارد و هم چنین بر اساس ضوابط قانونی کشور، درباره افراد خاطی و یا کسانی که تخلف اداری صورت داده اند تصمیم گیری کرده است. بنده نیز جزو هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هستم و از نزدیک در جریان روند بررسی و دقت نظر در این مسائل هستم.


وی ادامه داد: نزدیک به 40 هزار کارمند و حدود 70 هزار عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت، پاره وقت و حق التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیتند و در صورت بروز هر گونه تخلفی بر اساس قانون مورد بازخواست قرار می‌گیرند.


حجت الاسلام علی‌عسکری با اشاره به این که «صدا و سیما آغازگر انتشار این خبر کذب بود» گفت: ما مطیع قانون هستیم اما هرگز در برابر تحمیل، دروغ و شانتاژ سکوت نمی کنیم. هدف ما حفظ حرمت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است، بنابراین اجازه نمی دهیم برخی افراد با فضاسازی های سیاسی ادعا کنند که دانشگاه به صورت جزیره‌ای اداره می شود و یا به قوانین و ضوابط کشور پایبند نیست.


وی افزود: ما از همکاران و اساتید محترم دانشگاه آزاد اسلامی دفاع می کنیم اما اگر در موارد محدودی نیز اگر استادی حق دانشجویان را ادا نکند یا سوءرفتاری از استاد یا کارمندی به ویژه در زمینه های اخلاقی و حق الناس سر بزند، با سرعت و جدیت به مساله رسیدگی می‌کنیم.


وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: «مردم ولی نعمت ما هستند.»بر این مبنا، مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی نیز بنا بر این فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی، محور دانشگاه را دانشجو و اساتید می داند و برای حفظ حرمت خانواده دانشگاه آزاد اسلامی، به شدت با خاطیان برخورد می کند.


وی در پایان از پیگیری حقوقی این دروغ پراکنی‌ها خبر داد و گفت: بر خلاف ادعاهای نادرست و کذب، دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها وسیله بیکاری و اخراج نابجای اساتید و کارکنان نیست بلکه همان گونه که مردم به ویژه نخبگان دانشگاهی می دانند، برای توسعه تحصیلات تکمیلی هر ساله حدود 5 هزار هیات علمی جدید نیز جذب می کند و به عنوان مرکزی برای اشتغال فارغ التحصیلان و نخبگان علمی کشور محسوب می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته