دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1397 - 06:13
سناتور آمریکایی:

امکان سوء استقاده پوتین از ترامپ وجود دارد

سناتور ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی درخصوص دیدار آتی ترامپ و پوتین گفت: رییس جمهوری روسیه مامور کارآزموده ک.گ.ب(دستگاه امنیتی شوروی ) است و از رئیس جمهوریِ ما که می‌دانیم چندان برای دیدارهایش آماده نیست ، سوء استفاده خواهد کرد.
کد خبر : 295508

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل آنا، «مارک وارنر» سناتور ارشد آمریکایی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان با انتقاد از «دونالد ترامپ» گفت: باید مقامات دیگری هم در دیدار سران دو کشور حضور داشته باشند.
او ادامه داد: ولادیمیر پوتین یک مامور کارآموزده ک.گ.ب ( دستگاه امنیتی شوروی سابق) است و احتمالا با در دست داشتن نقشه‌‌هایی درباره سوریه و اوکراین به این نشست می رود.
وارنر که عضو ارشد کمیته اطلاعاتی سنای این کشور است، افزود: باید افراد دیگری هم باشند تا مطمئن شویم که حداقل یک نفر روسیه را برای عدم دخالت در انتخابات آتی کنگره تحت فشار خواهد گذاشت.
نشست رئیس جمهوری آمریکا و همتای روسی وی برای فردا (دوشنبه) در هلسینکی پایتخت فنلاند برنامه‌ریزی شده است.
این نشست تنها چند روز پس از آن برگزار می‌شود که «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده ادعایی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، علیه 12 مامور اطلاعاتی روس اعلام جرم کرد.
پس از این واقعه، برخی سیاست‌مداران آمریکایی خواستار لغو نشست هلسینکی شدند؛ خواسته‌ای که مورد موافقت کاخ سفید قرار نگرفت.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا مستقیما روسیه را مسبب فعالیت‌های تبلیغاتی علیه حزب دمکرات در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور می‌دانند که به پیروزی ترامپ منجر شد.
نگرانی از تاثیرگذاری روس‌ها بر فرآیند انتخابات کنگره آمریکا که ششم نوامبر (15 آبان 97) برگزار می شود ، فضای سیاسی و رسانه‌ای این کشور در هفته‌های گذشته را تحت تاثیر قرار داده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته