دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1397 - 11:48
یاران مهربان/ 8

رازهای موفقیت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دیجیتال جهان

نگرشی از دریچه نگاه تونی میچل به سیر پیشرفت شرکت سامسونگ در طی سال‌های حضور و فعالیتش در حوزه‌های مختلف را در کتاب «سامسونگ سه ستاره درخشان» می‌بینید.
کد خبر : 295381

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، در زمانه‌‌ای که زندگی بدون فناوری‌ و تکنولوژی‌های روز دنیا برای انسان قابل تصور نیست، سامسونگ یکی از نام‌هایی است که برای بسیاری از مردم جهان با تکنولوژی و پیشرفت قرین شده است. تونی میچل شخصیت مشهور صنایع الکترونیکی در کره‌جنوبی در کتاب «سامسونگ سه ستاره درخشان» با نگاه ویژه به شرکت سامسونگ سیر تولید دستگا‌های مخابراتی تا گوشی‌های موبایل در این مجموعه را مورد ارزیابی قرار داده است. کتاب نامبرده توسط محمود متحد در ایران ترجمه شده است.


این کتاب بررسی‌هایی را پیرامون چرایی پیشرفت و اقبال عمومی نسبت به سامسونگ انجام داده است. همچنین عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که باعث شد این شرکت در رقابت بین غول‌های صنعتی و تجاری در سطح جهانی بتواند جایگاه شایسته‌ای برای خود و کشورش به دست آورد نیز مورد مداقه مؤلف قرار گرفته است.


در بخشی از این کتاب آمده است: فرهنگ کار در سامسونگ متکی بر این باور بنیادی است که کارکنان با ارزش‌ترین دارایی آن هستند. احترام و توجه صادقانه به هر کارکن در سازمان، اصلی اساسی است که شرکت بر پایه آن اصل عمل می‌کند. ما معتقدیم که با احترام متقابل، درک متقابل، اعتماد متقابل، ارتباط علنی، شفافیت و فرصت‌هایی برای رشد، کارکنان حداکثر توانایی‌شان را به کار خواهند گرفت و نسبت به کارشان صادق، دلسوز و متعهد خواهند بود.


راه‌های رفته‌ سامسونگ، چگونگی حل مشکلات پیش‌روی مجموعه‌های صنعتی، روابط بین کارگران و کارفرمایان و نحوه رشد این کارتل بزرگ اقتصادی دنیا می‌تواند برای بسیاری از مجموعه‌های صنعتی درس‌های زیادی را به همراه داشته باشد.


محمود متحد در طول فعالیت خود در حوزه ترجمه آثاری دیگری مانند «درآمدی بر فهم جامعه‌ی مدرن: صورت‌بندی‌های مدرنیته» تألیف استوارت‌هال، «فلسفه علوم اجتماعی» تالیف تد بنتون و «اخلاق مدیریت روشن‌بین: نه برای لقمه‌ای نان» تألیف کونوسوکه ماتسوشیتا را نیز ترجمه و به بازار کتاب معرفی کرده است.


این کتاب با 318 صفحه، 10 فصل‌، با قیمت 15800 تومان توسط انتشارات افرند چاپ و منتشر شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته